מאות מפגינים נגד פשרת התאגיד: "השידור לציבור - לא לממשלה"

עובדי תאגיד השידור ותומכיהם מוחים מול קריית הממשלה בת"א על המתווה שהושג בין נתניהו לכחלון, שבמסגרתו תפורק חטיבת החדשות הקיימת בתאגיד, וחוסמים את צומת עזריאלי ■ יו"ר ארגון העיתונאים: "זו לא פשרה, זו שחיתות על גבם של 1,000 עובדים"

כ-400 בני אדם, בהם חברי ארגון העיתונאים וועד עיתונאי תאגיד השידור, מפגינים הערב (שבת) מול קריית הממשלה בתל-אביב, בעקבות מתווה הפשרה בנושא התאגיד שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למשרד האוצר. המפגינים חוסמים את דרך בגין לכיוון דרום וקוראים: "השידור לציבור, ולציבור מגיע שידור ציבורי" ו"כן לחופש הביטוי, לא לחופש הדיכוי".

"שמענו שביבי וכחלון הגיעו לפשרה. זו לא פשרה, זו שחיתות על גבם של יותר מ-1,000 עובדים", אמר בהפגנה יאיר טרצ'יצסקי, יו"ר ארגון העיתונאים. "במשך שנים מתעללים בעיתונאים, והכול מסיבה אחת - פוליטיקאים שרוצים שהעיתונאים והתקשורת ישרתו אותם. אבל השידור הוא של הציבור".

"כמה קיוויתי שלא נצטרך לחזור להפגין בגלל סגירת כלי תקשורת", אמר כתב ערוץ 10, מתן חודורוב. "לכולם משותפת ההבנה ששידור ציבורי הוא ערך חשוב בדמוקרטיה. שמעתי בימים האחרונים איך ליבו של נתניהו כואב בגלל פיטורי עובדי רשות השידור - מעניין שכשעובדי ערוץ 10 עמדו באותו מצב לפני שנתיים, זה לא הטריד את נתניהו".

לדברי חודורוב, "זה לא ימין, לא שמאל, לא חרדים, לא חילוניים - אלא רק השליטה על כלי התקשורת. כשזה נראה להם עצמאי מדי, מקצועי מדי ותחקירי מדי - הם יעשו הכול כדי לסגור את זה ומתרצים תירוצים שונים. ניסיונות הדה-לגיטימציה לא מקובלים עלינו, ולא נסכים להם. טועה מי שחושב שזה ייגמר בכלי התקשורת בישראל. זה ממשיך לפקידים עצמאיים, אנשי תרבות ועלול להגיע גם לבג"ץ, ששופטיו נמצאים תחת התקפה חסרת תקדים. עד כאן".

בדברי ההודעה על ההפגנה נכתב: "נתכנס כדי למחות נגד הניסיונות של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט. אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו, להצטרף אלינו". 

במסגרת הסיכום של נתניהו ומשרד האוצר, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה, במנותק מהתאגיד הקיים, וחטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד תפורק. רשות השידור הקיימת תמשיך לשדר את החדשות עד להקמת החטיבה החדשה.

ביום חמישי, לאחר שפורסם דבר המתווה, מחו עובדי התאגיד מחוץ לקריית הממשלה בתל-אביב, שיבשו את התנועה וניסו לחסום את צומת עזריאלי הסמוך למקום.

אמש נחשף בחדשות 2 כי שר האוצר משה כחלון אמר לנתניהו בדיונים לפתרון המשבר: "אתה לא מפחיד אותי, אני אאבד שניים או שלושה מנדטים - אתה כבר לא תהיה ראש ממשלה". לפי הפרסום, בשיחות אמר נתניהו לכחלון כי "כבר הלכתי לבחירות על 'ישראל היום'", והזכיר את המשבר שהביא לפירוק ממשלתו הקודמת ב-2015.