ארגון העיתונאים עתר לבג"ץ נגד מתווה פשרת התאגיד

"ההחלטה נעשתה במעשה של איומים ובריונות, ללא דיון ציבורי, ללא עירובם של הגורמים הרלוונטיים – ובהם ארגון העובדים – וללא כל הנמקה; ההחלטה אינה סבירה ואינה מידתית"

הפגנת עובדי התאגיד  / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
הפגנת עובדי התאגיד / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

ארגון העיתונאים של ההסתדרות עתר היום (ב') לבג"ץ נגד המתווה בנוגע לתאגיד השידור, אליו הגיעו ביום חמישי האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון.

הארגון מבקש לבטל את המתווה, שעיקרו ההפרדה בין התאגיד לחטיבת החדשות, ולמנוע את הפיכתו לחוק. בנוסף דורש הארגון בעתירה כי ראש הממשלה, שר האוצר ומ"מ שר התקשורת יחדלו מהתערבותם באשר לזהות מנהלי ועיתונאי התאגיד.

בפתח העתירה נכתב כי "ההחלטה נעשתה במעשה של איומים ובריונות, ללא דיון ציבורי, ללא עירובם של הגורמים הרלוונטיים - ובהם ארגון העובדים - וללא כל הנמקה. ההחלטה אינה סבירה ואינה מידתית, ועיקרה ביתורה של חטיבת החדשות מהתאגיד והותרתו של התאגיד ללא אורגן העוסק בחדשות ואקטואליה.

"הדברים נעשים תוך דחייה נוספת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ואסורה בהקמת החלק החדשותי בתאגיד ומתוך מגמה להמשיך ולשלוט בחלק זה ובהרכב בכיריו ועובדיו. בתוך כך, ימשיכו עובדים רבים להיות תלויים בין שמיים וארץ בכל הנוגע לעתידם התעסוקתי.

"התנהלות זו אינה אלא המשך ישיר של פעולות אסורות שנעשו על-ידי המשיבים, או מי מטעמם, במרוצת החודשים האחרונים, וכל תכליתן - בצורה זו או אחרת - היא המשך שליטתם של פוליטיקאים בשידור הציבורי - באופן אסור לחלוטין ובניגוד לתכלית החוק".

העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמרי בשה ומורן סבוראי, מגיעה בהמשך לפניית ארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה ביום שישי האחרון, בו הם ביקשו ממנו להורות לראש הממשלה, שר האוצר ומ"מ שר התקשורת לחדול מהתערבות במבנה תאגיד השידור.

אתמול (א') פנה גם ח"כ איתן כבל למ"מ שר התקשורת, צחי הנגבי, וקרא לו להתנגד למתווה הפשרה עליו סוכם. לטענת כבל, המתווה הוא "בלתי חוקי", ו"יש בו הפרה של התחייבויות המדינה לבג"ץ בהליכים הקודמים". כבל הודיע כי אם הממשלה תמשיך לקדם את המתווה בנוגע לתאגיד, גם הוא מתכוון לעתור נגדו לבג"ץ.

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, מסר: "כל ההתנהלות של ראש הממשלה ואנשיו סביב סוגיית התאגיד היא בלתי סבירה, בלתי מנומקת ואף מושחתת. אנו מקווים שבג"ץ יעצור את הטירוף הזה שפוגע במאות עובדים ובזכותם של אזרחי המדינה לקבל שידור ציבורי מנותק מפוליטיקאים. נמשיך להיאבק בכל דרך כדי לבלום את המהלכים הללו".