כחלון: אם היינו הולכים לבחירות, הצעירים היו קוראים תהילים

שר האוצר דיבר בטקס של חתימת הסכם גג נוסף בבית שמש, כלצידו רה"מ נתניהו: "בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא"

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

הסכם גג נוסף נחתם היום (ב') בבית שמש במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ובהשתתפות אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור הלאומי, עדיאל שמרון , מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, משה אבוטבול , ראש עיריית בית שמש ובכירים במשרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל.

השר כחלון ציין כי "עברנו משבר בשבועות האחרונים. אם היינו הולכים לבחירות אף אחד לא היה כאן היום. הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות. בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. ‏האחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה".

 

כיום ישנן מעל ל-3,000 יחידות דיור כבר בשלבי מכרזים משווקים והתכנון הוא לעמוד ביעד שיווקי של 2,500 יחידות דיור בשנה אשר ישווקו לאוכלוסיות מגוונות. במסגרת הסכמי הגג יוקמו מוסדות ציבוריים וביניהם 41 מעונות יום, 229 כיתות גני ילדים, 1,483 כיתות בבתי ספר יסודיים, 52 כיתות חינוך מיוחד, 91 בתי כנסת, 8 מתנ"סים, 8 אולמות ספורט, 5 ספריות ועוד.

בנוסף, במסגרת החשיבה לעתיד יבוצעו עבודות הכנת תשתית ל"עיר חכמה", קרי הנחת צנרת למערכת שתותקן בעתיד על ידי העירייה. עיר חכמה היא עיר אשר דואגת לשיפור השירות לתושב תוך התייעלות וחסכון במשאבים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.

מתוך 17,000 יחידות הדיור שישווקו בבית שמש, אלפי דירות ישווקו במסגרת פרויקט מחיר למשתכן, כאשר עד כה ישנם 1,849 זכאים במסגרת הפרויקט בעיר.

כנגזרת מהגדלת יחידות הדיור בעיר יסופקו גם פתרונות תחבורתיים וביניהם מספר צעדים שיינקטו במטרה להקל על התחבורה אל ומתוך העיר. פתיחת כביש 38 לתנועה דו-מסלולית, הקמת מחלף חדש, הקמת גשרים, סלילת דרכים ראשיות והקצאת תקציב לשם בניית נתיב תחבורה ציבורי חדש בכביש מרכזי פנימי בבית שמש על מנת להקל על התחבורה הציבורית אל העיר. צעדים אלו ינקטו בנוסף למאות מיליוני שקלים שהוקצו עד כה לשם הרחבת והסדרת התנועה באזור.

השר גלנט הוסיף "בית שמש היא העיר הראשונה, בה נותן הסכם הגג מענה משולב לאוכלוסייה הכללית ולאוכלוסייה החרדית. אנו פועלים מתוך הבנה כי חיוני לקיים רב תרבותיות ולפעול מתוך המאחד ולא להיבנות זה על חשבון זה מתוך ניכור וקיטוב. זמן ומחשבה רבים הושקעו במציאת פתרון ייחודי לכלל האוכלוסיות בבית שמש. זהו מקרה בוחן עבור החיים המשותפים של האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית במקומות רבים ברחבי הארץ. תקוותי היא כי מודל זה יצליח ויהווה מופת לחיים של שותפות והדדיות".