אדוארדס חתמה על הסכם עם שיבא לשימוש בטכנולוגיה להשתלת מסתם מיטרלי בצנתור

מנתח הלב פרופ' רענני: "השתלת מסתם מיטרלי תותב בצנתור במקום בניתוח לב פתוח מהווה היום את אחד האתגרים הגדולים בתחום הקרדיולוגיה"

פרופ' אהוד רענני, מנהל מערך ניתוחי לב במרכז הרפואי בשיבא / יחידת הצילום שיבא
פרופ' אהוד רענני, מנהל מערך ניתוחי לב במרכז הרפואי בשיבא / יחידת הצילום שיבא

חברת אדוארדס העולמית (Edwards lifesciences) חתמה על הסכם רישוי עם בית החולים שיבא תל השומר לאפשרות שימוש בטכנולוגיה שפותחה בתל השומר להשתלת מסתם מיטרלי בצנתור.

את הטכנולוגיה החדשנית מפתחים מנתח הלב, פרופ' אהוד רענני, המשמש כמנהל מרכז הלב בבית החולים שיבא; ד"ר בוריס אורלוב, מנתח לב בכיר במחלקה לניתוחי לב; והמהנדס עודד מאירי. הכספים שיתקבלו מהסכם זה ישמשו להשלמת פיתוח הטכנולוגיה ע"י החוקרים ותל השומר.

פרופ שלמה נוי, סמנכ"ל שיבא למחקר ופיתוח: "הייחודיות והחזקה של המרכז הרפואי שיבא באה לידי ביטוי ביכולת שלנו לאתר צרכים רפואיים של מטופלינו ולפתח עבורם, את הפתרונות המדעיים והטכנולוגיים. הידע של המומחים הנמצאים בשיבא מתורגם לתרופות, בדיקות, מכשור טכנולוגי וחוזר למטופל כפתרון יישומי למצבו".

פרופ' רענני: "השתלת מסתם מיטרלי תותב בצנתור במקום בניתוח לב פתוח מהווה היום את אחד האתגרים הגדולים בתחום הקרדיולוגיה. לעומת השתלה בצנתור של המסתם האאורטלי (מצוי בין החדר השמאלי בלב לאבי העורקים), שאפשרי כבר היום לחולים שהם בסיכון גבוה לניתוח לב פתוח, השתלה בצנתור של המסתם המיטרלי (מצוי בין הפרוזדור השמאלי לחדר השמאלי בלב) עדיין לא אפשרית. מספר חברות ביו-לאומיות עוסקות כבר מספר שנים בניסיונות פיתוח מסתם שכזה אבל עדיין אין מוצר מסחרי. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו תפתור את רוב הבעיות הטכנולוגיות הקשורות להשתלה כזאת. בשנים האחרונות, הרופאים במחלקה לניתוחי לב בשיבא פיתחו מספר טכנולוגיות לשיפור הטיפול במגוון בעיות לבביות. לאחרונה פותחו במחלקה כ-7 טכנולוגיות שונות שכולן או שמוסחרו כבר, או שנמצאות בשלבי מסחור מתקדמים". 

תמונות מהלב
 תמונות מהלב

תמונות מהלב
 תמונות מהלב