יציבות בדירוג סוכנויות הביטוח המובילות בישראל

דירוג DUN'S 100 לסוכנויות ביטוח מראה כי בשנה האחרונה כמעט שלא היו שינויים בדירוג בהשוואה לדירוג השנה שעברה ■ גם השנה מבטח סימון נמצאת בראש, כאשר אגם לידרים עקפה את מדנס וממוקמת כעת במקום השני

ביטוח חיים/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ביטוח חיים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מיהן סוכנויות הביטוח המובילות בישראל? דירוג DUN'S 100 לשנת 2017, מראה יציבות יחסית בהשוואה לשנה שעברה.

על פי הדירוג נראה כי גם השנה נמצאת סוכנות הביטוח מבטח סימון המחוזקת ב-100% ע"י מגדל אחזקות בראש הרשימה, עם הכנסות מעמלות בסך של כ-187.3 מיליון שקל, עלייה של 4.5% מהשנה שעברה.

במקום השני נמצאת סוכנות אגם לידרים, המוחזקת ב-60% על ידי הפניקס. אגם לידרים דורגה במקום זה עם הכנסות מעמלות בסך 138.5 מיליון שקל, ועלייה של 5.5%, מה שגרם לסוכנות לעקוף את מדנס, שמדורגת השנה במקום השלישי. סוכנות מדנס סיכמה את 2016 על היקף הכנסות מעמלות בסך 132 מיליון שקל, צניחה של 4.4% בהשוואה לאשתקד. מדנס מוחזקת ב-24.7% ע"י הראל השקעות.

במקום הרביעי נמצאת קבוצת שקל, שגם היא שומרת על יציבות. שקל, המוחזקת ב-100% על ידי הפניקס, סיימה את השנה היקף הכנסות המסתכם בכ-120.4 מיליון שקל.

גם תמורה סוכנות לביטוח שמרה על המקום החמישי, ואחריה רמות סוכנויות ביטוח העוסקת בביטוח אלמנטרי. הן סיכמו את השנה עם הכנסות מעמלות של 94.2 מיליון שקל ו-49.9 מיליון שקל בהתאמה. רמות, יש לציין, נמצאת בבעלות פרטית.

האם עולם סוכנויות הביטוח עומד לפני שינויים? האם צפויים מיזוגים בענף? לדברי ליאור רוזנפלד, יו"ר סניף חיפה והצפון בלשכת סוכני הביטוח, "כל המספידים את מקצוע סוכן הביטוח קיבלו תשובה מוחצת שלא ניתן לקיים תעשיית ביטוח ללא סוכני ביטוח", הוא אומר, "אנו רואים כי בתי הסוכנים הם פיתרון ראוי אשר מתאים להרבה סוכנים. אני מאמין שמקצוע סוכן הביטוח יהיה נחוץ יותר בעתיד וכמות העוסקים בו תגדל. אנו רואים צעירים רבים שנכנסים לענף", מעיד רוזנפלד.

דירוג סוכנויות ביטוח 2017
 דירוג סוכנויות ביטוח 2017