שטראוס בהנפקת בזק של מניות - ביקושים גבוהים במכרז

החברה זקוקה לכ-330 מיליון שקל להשלמת עסקת שטראוס קפה ■ גורם בכיר בשוק ההון: במצב השוק והסתערות המוסדיים יש אפשרות לסגור את המימון היום

עופרה שטראוס / צילום: שי יחזקאלי
עופרה שטראוס / צילום: שי יחזקאלי

חברת שטראוס  שבשליטת אשת העסקים עפרה שטראוס, החלה היום (ג') בשעות הצהריים בהנפקת מניות מהירה למוסדיים. החברה שזקוקה לכ-330 מיליון שקל כדי להשלים את רכישת מלוא הבעלות על שטראוס קפה החליטה לצאת באופן מפתיע הצהריים בהנפקת בזק של מניות.

הבוקר קיימה החברה מכרז סגור למוסדיים ובו נמכרו מניות ב-200 מיליון שקל אולם בשל הביקושים הגבוהים נפתח מכרז מוסדי רגיל בשעה 16:00 פתחה מכרז לכל המשקיעים.

כזכור, שטראוס הודיעה לא מכבר על עסקה לרכישת מלוא הבעלות על שטראוס קפה. החברה זקוקה ל-257 מיליון אירו לרכישת מלוא הבעלות על החברה. התשלום הראשון בהיקף של 172 מיליון אירו שולם בהלוואה לטווח קצר שקיבלה החברה. החברה זקוקה כעט ל-85 מיליון אירו להשלמת העסקה וכן ל-200 מיליון שקל נוספים כדי להמיר את ההלוואה הקצרה להלוואה ארוכה או לפרוע אותה לגמרי אם הנפקת המניות תצליח.

בפני החברה עמדו שתי אפשרויות: הנפקת אג"ח או הנפקת מניות. שטראוס מדורגת כיום בדירוג המצויין AA פלוס אולם מעלות הודיעה כי במידה ושטראוס תממן את העיסקה באמצעות אג"ח היא עלולה להיתקל בסכנה בדמות הורדת דירוג ל-AA. שטראוס העדיפה לממן את העיסקה באמצעות הנפקת מניות וזה עומד בבסיס הנפקת הבזק שהחלה היום.

המכרז מתבצע במחיר מינימום אפקטיבי של 63 שקל למניה, מחיר שמשקף הנחה של כ-3% על מחיר המניה בבורסה. בכירים בשוק ההון מסרו ל"גלובס" כי הביקושים להנפקת המניות גבוהים מה שעשוי להביא את החברה למצב שהיא תשלים עד לסוף היום את מלוא המימון להשלמת עסקת שטראוס קפה.