מועצת העיתונות: רה"מ עוסק בכפייתיות בשידור הציבורי

"העיסוק הכפייתי של רה"מ בסוגיה זו וניסיונותיו להשיג שליטה בשידור הציבורי, באמצעות המתווה החדש שסוכם עם שר האוצר, ראויים לכל גינוי; המועצה רואה סכנה חמורה בהתמשכות ההתערבות של הדרג הפוליטי בשידור הציבורי"

דליה דורנר / צילום: איל יצהר
דליה דורנר / צילום: איל יצהר

"מועצת העיתונות בישראל מגנה בחריפות את הפגיעה החמורה והנמשכת של הממשלה והמערכת הפוליטית בשידור הציבורי בישראל" - כך נאמר בהחלטת מליאת מועצת העיתונות, בראשות שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, בתום ישיבת חירום של שהתקיימה אמש (ג') ב"בית הסופר" בתל-אביב.

בישיבה השתתפו גם חברי מועצה מטעם רשות השידור ותאגיד השידור, ובתום שעתיים של דיונים התקבלה ההחלטה משותפת, בה תמכו הרוב המוחלט של חברי המועצה (למעט שני נמנעים).

עוד נאמר בהחלטת המועצה: "העיסוק הכפייתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיה זו וניסיונותיו להשיג שליטה בשידור הציבורי, באמצעות המתווה החדש שסוכם עם שר האוצר, ראויים לכל גינוי. מועצת העיתונות רואה סכנה חמורה בהתמשכות ההתערבות של הדרג הפוליטי בשידור הציבורי, בדרך של הותרת מצב האי-ודאות המבני והחקיקתי למשך זמן בלתי ידוע.

"מועצת העיתונות מגנה את ההתעמרות המתמשכת בעיתונאים הן מרשות השידור והן מתאגיד השידור הציבורי, וקוראת לכך שעיתונאים רבים ככל האפשר המועסקים בשידור הציבורי יוכלו להמשיך בעבודתם".