שביזות יום א'? Ironsource תנהיג 6 ימי ראשון חופשיים בשנה

ב-ironSource לא מחכים לממשלה בשביל ליישם את ההצעה למספר ימי ראשון חופשיים בשנה ■ החל מיוני הקרוב עובדי החברה ייצאו ל-6 ימי ראשון חופשיים בשנה על חשבון המעסיק ■ "המהלך יהיה משמעותי יותר אם כל העובדים ייצאו לחופש באותו יום"

תומר בן זאב, מנכ"ל ironsource / צילום: איל יצהר
תומר בן זאב, מנכ"ל ironsource / צילום: איל יצהר

על רקע הדיונים בממשלה להפחתת ימי העבודה במשק, חברת IronSource, המעסיקה 650 עובדים בישראל, החליטה לא לחכות לממשלה והכריזה מיוזמתה על מדיניות סוף שבוע ארוך. במסגרת המדיניות עובדי החברה יקבלו 6 ימי ראשון חופשיים בשנה על חשבון המעסיק, כאשר בימים אלה משרדי החברה יהיו סגורים.

השינוי ייכנס לתוקף החל מחודש יוני הקרוב, משום שחודש אפריל רווי חופשים בכל מקרה, ובחודש מאי יתקיים נופש בחברה. ימי החופש מיועדים להתקיים בתאריכים כמו היום הראשון ללימודים, שלרוב עמוס להורים, וכן בחגים כמו חנוכה, שיש בהם חופש לילדים בלבד.

מנכ"ל החברה, תומר בר-זאב, כתב במכתב שהופץ בין מאות עובדי החברה: "שיטות העבודה שאנו רגילים אליהן עוצבו בתקופה בה העבודה יכלה להיעשות רק מהמשרד. יש צורך להתאים אותן למציאות של היום, לכן החלטנו לסגור את כל הפעילות במשרד הישראלי למספר ימי ראשון לאורך השנה, זאת כדי לאפשר לעובדים לאזן יותר בין שעות העבודה לפנאי.

"תחילה חשבנו לתת את ימי ראשון הנוספים כימי חופש רגילים לבחירת העובד, אבל בהמשך להבנה שדפוס העבודה שלנו השתנה, ואנחנו זמינים לעבוד בכל מקום ובכל זמן, המהלך יהיה משמעותי יותר אם כל העובדים ייצאו לחופש באותו יום.

"יכולנו לחכות שהממשלה תנקוט ביוזמה, אבל אנחנו לא יודעים מתי ואם בכלל יתרחש השינוי. אני לא מאמין שאנחנו צריכים לחכות למישהו אחר כדי לקבל את ההחלטה הנכונה עבורנו. לכן אנו מקדמים את היוזמה, בתקווה להוביל שינוי ולהוות דוגמה לתעשיית ההיי-טק כולה. אם חברות נוספות יאמצו את המודל, נוכל לדחוף את התעשייה כולה קדימה, ואולי הדבר גם יניע את הממשלה לפעול לחקיקה בנושא.

"אני מאמין שמספר השעות שאנו מבלים במשרד אינו משקף בהכרח את רמת היעילות, היצירתיות או ההספק שלנו. אם נאפשר לעובדים להינתק מעט יותר מהעבודה, מעבר לתועלת האישית, אנו צופים גם עלייה בתפוקות המקצועיות שלנו".

דנה פרימו-גרשון, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-IronSource, מוסיפה: "היוזמה הזו היא חלק מתמהיל הרווחה שגיבשנו עבור העובדים. השנה חווינו בחברה 'בייבי בום', והחלטנו להעניק לאבות הטריים בחברה חופשה של שבועיים לאחר הלידה כדי להיות עם המשפחה בבית, וגם לאחר מכן הם זוכים ליום מקוצר בשבוע. אנחנו מאמינים שהעובדים שלנו הם הנכס הכי גדול שלנו, ושהשקעה בהם תהפוך אותנו לחברה מוצלחת וחסונה יותר.

"מהלכים מסוג זה דורשים מהחברה להקצות משאבים, אולם אני מאמינה שהם יוכיחו את עצמם בטווח הארוך. אנו מקווים שהיוזמות ימחישו לעובדים שהארגון מכיר בצרכים שלהם מחוץ לעבודה, כמו משפחה, חברים ופנאי. זה מייצר אימפקט חיובי מבחינת המוטיבציה ותחושת השייכות של העובד, ומחזק את החיבור בינו לבין החברה".

עובד החברה, אמיר סוחמי, מספר ל"גלובס": "המייל מהמנכ"ל הגיע אתמול ובישר שהחל מיוני בחצי שנה הקרובה נקבל כבר 4 ימים, וזה בנוסף לטיול חברה של 3 ימים וכמובן לכל ערבי חג שנותנים כחופש. כמובן שהעובדים שמחים מההטבה, זה שסוגרים את כל החברה ליום ראשון נותן המון רוח גבית לנוח ולעשות סידורים. אותי תפס במיוחד שאחד הימים יהיה ביום הראשון של שנת הלימודים בספטמבר, ונאמר שיהיו ימים נוספים ביוני, באוגוסט ובנובמבר. בנוסף, כאבא טרי קיבלתי שבועיים אחרי הלידה להיות עם המשפחה, ובנוסף יום מקוצר בכל שבוע - באמת מרגישים שהחברה מתחשבת בשילוב של עבודה והחיים האישיים".