יו"ר אל-על עמיקם כהן עוזב; אלי דפס צפוי להחליפו

מועד סיום הכהונה של כהן ייקבע בהמשך, עם מינוי יו"ר דירקטוריון חדש באופן רשמי

עמיקם כהן / צלם: איל יצהר
עמיקם כהן / צלם: איל יצהר

יו"ר הדירקטוריון של אל-על, עמיקם כהן, הודיע אמש (ד') על כוונתו לסיים את כהונתו כיו"ר דירקטוריון החברה ולהמשיך לכהן כדירקטור בחברה - כך דיווחה החברה לבורסה. מועד סיום הכהונה של כהן ייקבע בהמשך, עם מינוי יו"ר דירקטוריון חדש. אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית היוצא, צפוי להחליפו.

מנכ"ל אל-על  הוא דוד מימון. חברת התעופה סיכמה את 2016 עם שחיקה של 24% ברווחיה, שהסתכמו ב-81 מיליון דולר, בעקבות עלייה בהוצאותיה, שאוזנו באופן חלקי בירידה בהוצאות המס שלה. אל-על מייחסת חלק ניכר מהשחיקה ברווח לסכסוך שפרץ בין הנהלת החברה לטייסיה, אשר גרר שיבושים בטיסות והשפיע על הוצאות ההפעלה שלה. כל אלה, לדברי החברה, הובילו לירידה של 14% ברווח הגולמי השנתי, שהתקרב ל-400 מיליון דולר. הכנסותיה של אל-על שמרו על יציבות ברמה של כ-2 מיליארד דולר.

גם בסיכום הרבעון הרביעי, החלש עונתית, נפגעה אל-על מהסכסוך בין ההנהלה לטייסים, והיא הציגה הפסד של 2.5 מיליון דולר, אחרי רבעון שיא שרשמה בסוף 2015 עם רווח נקי של יותר מ-12 מיליון דולר. הרווח הגולמי הרבעוני של אל-על צנח ב-34% ל-65 מיליון דולר, בעקבות עלייה בהוצאות ההפעלה, בדומה למגמה השנתית. ההפסד הרבעוני נרשם למרות הטבת מס של יותר מ-10 מיליון דולר. הכנסות הרבעון נשחקו ב-3% ל-461 מיליון דולר.