תגלית: תרופה שעשויה לתקן תאים פגומים ומתחילה בניסוי

צוות חוקרים מאונברסיטה בוויילס הצליח לגלות סם שיכול לתקן תאים פגומים - ובתיאוריה להפוך את תהליך ההתבגרות ולגרום לאנשים להיות צעירים יותר ■ הניסויים על בני אדם יתחילו בעוד כ-6 חודשים

IMMORTALITY,: מתוך הוידאו
IMMORTALITY,: מתוך הוידאו

צוות חוקרים מאוניברסיטה בוויילס הצליח לגלות סם שיכול לתקן תאי DNA פגומים - ובתיאוריה להפוך את תהליך ההתבגרות. כלומר, מדובר בסם שניתן לקחת והוא הופך אותך לצעיר יותר.

בתחילה הצוות בדק את אפקטיביות החומר על עכברים. במהלך הניסויים, החוקרים הצליחו לגלות דרך לתקן תאי DNA פגומים של קבוצת המכרסמים המבוגרים - וההצלחה הייתה חסרת תקדים. "לא ניתן היה להבדיל בין תאי ה-DNA של העכברים המבוגרים והצעירים, אחרי שבוע אחד של טיפולים", מספר פרופ' דיוויד סינקלייר, ראש צוות החוקרים.

הניסויים על בני אדם צפויים להתחיל בעוד כ-6 חודשים. אם הם יהיו מוצלחים - ועל-פי הממצאים הללו יש סיבה להיות אופטימיים - התרופה צפויה להיכנס לשוק תוך 5 שנים, אולי אפילו 3.

המחקר של פרופ' סינקלייר תפס את תשומת-הלב של בכירים בנאס"א, שמעוניינים לשלב את הסם עם המשימות למאדים. במהלך השהות על מאדים, האסטרונאוטים על פני הקרקע חשופים לכמות אדירה של קרינה שתהרוס להם כ-5% מתאי הגוף - כמו גם מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן ב-100 אחוז.

כמו כן, התרופה רלוונטית לא רק לאנשי סוכנויות החלל. היא צפויה גם להטיב לאנשים שחלו בסרטן בצעירותם. מחקרים הראו כי 96% מהאנשים שהחלימו מסרטן בצעירותם לוקים במחלות כרוניות עד גיל 45. הסם יוכל לטפל גם בתופעה הזאת.

פרופ' סינקלייר מוסיף: "המחקרים האלה מרמזים על כך שהאנשים הללו סובלים מהזדקנות מהירה. עם התגלית שלנו, עכשיו תהיה גם דרך לטפל בבעיה הזאת".