פרנסיסקו פרטנרס על סף רכישת 50% מ-R2NET הישראלית

R2NET מפעילה את אתר המסחר בתכשיטי יוקרה ויהלומים "ג'יימס אלן" ■ העסקה מגלמת שווי של כ-300 מיליון דולר לחברה הישראלית

מייסד R2NET עודד אידלמן / צילום: קובי פוקס
מייסד R2NET עודד אידלמן / צילום: קובי פוקס

קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית פרנסיסקו פרטנרס צפויה לרכוש 50% מ-R2NET הישראלית המפעילה את אתר המסחר בתכשיטי יוקרה ויהלומים "ג'יימס אלן" לפי שווי של כ-300 מיליון דולר. קרן ההון סיכון IGP, של משה ליכטמן וחיים שני, המחזיקה כיום ב-25% מהון החברה תמכור את כל מניותיה במסגרת העסקה, כלומר תקבל כ-75 מיליון דולר. הקרן נכנסה להשקעה ב-R2NET בפברואר 2014 ונתנה צ'ק של 25 מיליון דולר. כלומר, הרווח שלה עומד על 50 מיליון דולר. זוהי הקרן היחידה שהשקיעה בחברה.

R2NET היא החברה הראשונה שבה השקיעה IGP והיא פלטפורמת המסחר המקוון השנייה בגודלה בארה"ב ליהלומים ותכשיטי כלות (תחת המותג JamesAllen). מדובר בתכשיטים לאירועים כגון אירוסין, נישואים, לידת ילד וכיוצא באלה. היזם המוביל מבין שלושת יזמיה (שמכהן כמנכ"ל), עודד אידלמן, הוא בן למשפחת יהלומנים ישראלית. בעברו הרחוק יותר הקים את חברת האינטרנט Daronet, ואחר כך שילב את המסחר הלא מקוון במקוון והקים את R2Net, שהמטה שלה בניו-יורק אך מרכז הפיתוח בהרצליה.

לפי ההערכות, 25% הנותרים אותם תרכוש קרן פרנסיסקו פרטנרס יירכשו מהמייסדים. כלומר, אלו יקבלו 75 מיליון דולר אך לא ברור לפי איזו חלוקה. R2NET התאגדה כחברה ישראלית, אך בעלת השליטה בה היא חברה שהתאגדה בניו יורק, ארה"ב ולכן לא ניתן לדעת את התפלגות החזקות בעלי המניות בה.

לצד המסחר בתכשיטי כלות מעניקה R2NET שירותי מסחר מקוון לרשת הקמעונאית "סירס", ויש לה שיתוף-פעולה עם קמעונאי התכשיטים הגדול בעולם, סיגנט, לה יש 3,500 חנויות. את צעדי הצמיחה שלה החלה R2Net עוד קודם להשקעה של ליכטמן ושני. היא רכשה שתי חברות, האחת Segoma, שפיתחה טכנולוגיה להדמיית יהלומים ותמורתה שילמה כ-18 מיליון דולר, והשנייה בריו, סטודיו לאנימציה שמתמחה במציאות רבודה. ענף היהלומים מבוסס על מספר ענקיות כרייה, שמוכרות את היהלומים הגולמיים לייצור, כלומר לעיבוד. לאחר מכן יש סיטונאים המפיצים את היהלומים לקמעונאים. כרגע מקשרת המערכת של R2Net בין הספקים הקטנים, היושבים ברחוב 47 בניו יורק ורובם יהודים, ובין חנויות הקשורות אליהם ברחבי ארה"ב.

קרן הצמיחה IGP הוקמה בשנת 2014 וגייסה עד כה 250 מיליון דולר. היא משקיעה בחברות צמיחה ישראליות, עם היקף הכנסות של למעלה מ-100 מיליון דולר, במטרה להפוך אותן לחברות משמעותיות, שיתאימו להנפקה או למכירה. עד כה השקיעה הקרן ב-8 חברות:ColorChip, Optimove, Earnix, Jacada, GreenRoad, Panaya, R2NET ו-Valens.

Panaya נמכרה לפני שנתיים תמורת 230 מיליון דולר על-ידי ענקית התוכנה ההודית Infosys, ואילו Valens ו-ColorChip הודיעו היום על סבבי גיוס מכובדים. משקיע מרכזי בקרן IGP הוא לאומי פרטנרס, בראשותו של ירון בלוך, שהיא זרוע ההשקעות של בנק לאומי.

R2Net

שנת הקמה: 2007

מה החברה עושה: מסחר מקוון ביהלומים ותכשיטי יוקרה

מייסד ומנכ"ל: עודד אידלמן

מספר עובדים: 400

הכנסות שנתיות, הערכה: 120 מיליון דולר