נעצר חשוד אוזבקי בפיגוע בשבדיה: "עגלות תינוק עפו באוויר"

(עדכון) - לפי דיווחים, אחד משני החשודים במעורבות באירוע, שבו דרסה משאית למוות 5 בני אדם, הוא אב לארבעה שפרסם בעבר תוכן קיצוני בפייסבוק

שטוקהולם/ צלם:בלומברג
שטוקהולם/ צלם:בלומברג

אחד החשודים בביצוע פיגוע הדריסה ב שטוקהולם, בירת שבדיה, הוא אזרח אוזבקיסטן בן 39 - כך דווח הבוקר (שבת) ב"טלגרף" הבריטי. עוד עולה מדיווחים כי החשוד הוא אב לארבעה, וכי בעבר פרסם תעמולה ג'יהאדיסטית בדף הפייסבוק שלו, כמו גם תמונות של פצועים מהפיצוץ במרתון בוסטון ב-2013. חשוד נוסף נעצר בשעות הבוקר המוקדמות והוגדר בידי הרשויות בשבדיה כ"קשור בסבירות גבוהה" לפיגוע.

בפיגוע שאירע אמש דהרה משאית ברחוב הומה אדם והתנגשה בחנות כלבו עמוסה בלקוחות. חמישה נהרגו. "עגלות תינוק עפו באוויר", סיפר עד ראייה שהיה במקום. "המשאית דהרה מצד לצד, היא לא נראתה כאילו איבדו עליה שליטה", אמר גלן פורן, תייר מאוסטרליה שהיה באזור בזמן המתקפה. "היא פגעה באנשים, זה היה נורא. ראיתי אותה פוגעת במתקן עם ילדים והורסת אותו".

לאחר מצוד נרחב של המשטרה נעצר החשוד המרכזי. יאן אוונסון, קצין במשטרת שטוקהולם, אמר כי האדם שנעצר נראה כמו חשוד שאותר בסרטוני מצלמות האבטחה מזירת הפיגוע. לפי דיווח בעיתון "אפטונבלדט" השבדי, האדם נעצר עם פציעות קלות בצפון הבירה.

לאחר האירוע, המשטרה ביקשה מתושבים שלא להתקרב לאזור, הוטל עוצר על הפרלמנט נעצרה תנועת התחבורה הציבורית. ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר לאחר אירוע הדריסה כי "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור " והדגיש כי "שבדיה הותקפה".

שדר רדיו מקומי, מרטין סוונינגן, סיפר: "ראיתי שלושה הרוגים, אבל בטוח יש יותר מזה". עד ראייה נוסף, יאן גרנרוט, אמר: "עמדנו בחנות נעלים ושמענו שמשהו קורה. פתאום מלא אנשים התחילו לצרוח ולהימלט. הסתכלתי מחוץ לחנות וראיתי משאית גדולה".

תגובה לפיגוע, כוחות המשטרה בנורבגיה בכלל ובשדה התעופה בבירה אוסלו בפרט יידרשו לשאת נשק. ההוראה שניתנה לשוטרים תישאר עד להודעה חדשה. בדרך כלל, שוטרים בנורבגיה לא נושאים כלי נשק. בפינלנד תוגברו כוחות המשטרה ופתחו בסיורים בבירה הלסינקי.