המיליארדר פויו זבלודוביץ' העיד שהעניק מתנות לרה"מ נתניהו

זבלודוביץ' התבקש להתייצב במשטרה - וסיפר לחוקרים על מתנות שהעניק לבנימין נתניהו ורעייתו ■ העדות נגעה לטובות הנאה לכאורה שהעביר איש העסקים לנתניהו בזמן שכיהן כשר אוצר וראש ממשלה

פויו זבלדוביץ / צלם: יוסי כהן
פויו זבלדוביץ / צלם: יוסי כהן

איש העסקים, המיליארדר פויו זבלודוביץ', העיד בימים האחרונים בלהב 433 על טובות הנאה ומתנות שהעניק לבנימין ושרה נתניהו. זבלודוביץ', ששהה בישראל, התבקש להעיד על טובות הנאה לבנימין נתניהו, בעת שזה כיהן כשר אוצר וכראש ממשלה.

זבלודוביץ', המתגורר בלונדון, מחזיק אחוזים בחברת אל-על וגם את מלונות "דניאל" בהרצליה ובים המלח ועסקים נוספים בארץ. כמו כן הוא ידוע כאספן אמנות.

מר זבלודוביץ' מסר בתגובה כי הוא התבקש והעיד באופן וולנטרי בעניין חקירותיו של בנימין נתניהו. זבלודוביץ' הדגיש כי הוא אינו חשוד בדבר, והמשטרה הודתה לו בחום על עדותו.

השבוע פורסם כי למרות כל ההודעות המוקדמות על סיום מהיר של חקירת תיק 1000 נגד ראש הממשלה נתניהו, במשטרה לוקחים צעד אחורה ומדווחים שהחקירה הזו תימשך לפחות עוד חודשיים. הסיבה - לאחר בדיקות ובחינות של התיק הבינו במשטרה שיש עוד מלאכה מרובה לחוקרים - בין השאר חיקורי דין בחו"ל, כשהמשמעותי שבהם הוא של המליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, שעדיין מתקשים לקבוע לו מועד.

בחודש שעבר הודיע מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך על כך שחקירת התיק נמצאת בישורת האחרונה, וכשנשאל על כך, הוסיף כי מדובר במושגים של כמה שבועות שנותרו לסיום החקירה בתיק הזה. כעת מדברים במשטרה רק על סביבות חודש יוני.

למרות כל העיכובים האלה נותרה בעינה ההערכה במשטרה שבתיק 1000, תיק המתנות, מתגבשת תשתית ראייתית, והמשטרה תמליץ בסופו של דבר להעמיד לדין את נתניהו - אך גם אם תתקבל המלצת המשטרה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, הוא לא יוגש לפני קיץ 2018.

בחודש שעבר נחקר נתניהו בפעם הרביעית בתיק 1000 ונשאל בין היתר שאלות שנוגעות למידע נוסף שהגיע לחוקרים בעקבות השלמת עדות שנעשתה שבוע לפני כן לארנון מילצ'ן. חוקרי משטרה הגיעו לאחר תיאום מראש לביתו של ארנון מילצ'ן בלוס אנג'לס, ובמהלך כשעתיים גבו ממנו עדות נוספת שמוגדרת כהשלמה לעדות המרכזית שמסר כבר לפני חודשים. מקצת מהפרטים שעלו בעדות הזאת הוטחו בשבוע שעבר בפני נתניהו במהלך חקירתו.