מספר התיירים לישראל ממשיך לגדול: עלייה של 22% במארס

בחודש מארס האחרון נכנסו לישראל כ-293 אלף תיירים – עלייה 22% ביחס למארס אשתקד ■ מתחילת השנה נכנסו לארץ 739 אלף תיירים, עלייה של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

מספר התיירים המגיעים לישראל ממשיך לגדול (והלוואי שהמגמה הזו לא תיעצר): בחודש מארס האחרון נכנסו לישראל כ-293 אלף תיירים - מספר המשקף גידול של 22% ביחס לחודש מארס אשתקד. מתחילת השנה, כלומר בחודשים ינואר, פברואר ומארס, נכנסו לישראל 739 אלף תיירים, עלייה של כ-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שבמהלכה נכנסו לישראל 597 אלף תיירים.

את ההכנסות למשק מתיירות בשלושת החודשים הראשונים של השנה מסכמים במשרד התיירות בהיקף העולה על 4 מיליארד שקל, כאשר תוספת ההכנסות למשק מהעלייה בתיירות הנכנסת, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, נאמדת בכ-730 מיליון שקל, ובתוספת של כ-5,000 מועסקים בתעשיית התיירות ובענפים הנלווים לה.

נזכיר כי שנת 2016 הסתיימה עם כ-3 מיליון תיירים שהגיעו לישראל, והשאיפה היא כי השנה המספר הזה יגדל (כשהפקטור הביטחוני הוא קריטי לשם כך).

שר התיירות יריב לוין מסר כי המספר הגדל של התיירים בישראל אינו מקרי. "לא מדובר במקריות - אלא במדיניות. אנו מבצעים פעולות שיווק ומהלכים חדשניים למיתוג ישראל ומביאים ארצה חברות תעופה וקווי תעופה חדשים, וכל אלה מוכיחים את עצמם חודש אחר חודש.

"העלייה המשמעותית תורמת תרומה בלתי רגילה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית. ישראל היא יעד תיירותי אטרקטיבי ומגוון, ואנו מוכיחים כי אם פועלים נכון, אפשר להביא לכאן תיירים רבים. אני משוכנע שאם נמשיך בדרך הזאת, נראה עלייה משמעותית נוספת גם בעתיד".

רוב-רובם של התיירים שהגיעו ארצה בחודש מארס עשו זאת בטיסות - כך, נרשמו 256 אלף כניסות של תיירים דרך האוויר. דרך היבשה נכנסו 38 אלף תיירים, כאשר בשורה נוספת היא ירידה במספר מבקרי היום (שלא ניתן לכנותם תיירים של ממש, משום שהם רק עוברים דרך ישראל בדרך למדינה שכנה) - בחודש מארס נכנסו לישראל 12 אלף מבקרי יום, לעומת 19 אלף במארס בשנה שעברה. 

הכנסות מתיירים ינואר מרץ 2017
 הכנסות מתיירים ינואר מרץ 2017