שחקן מעו"ף: זו האסטרטגיה הרווחית במצב של אפס נזילות

לצד הרגישות באופציות השבועיות, שנוצרו בעיקר בשביל להגדיל עמלות, הן מספקות גם הזדמנויות רווח ■ ברבעון הנוכחי צפוי להתרחש לונג סקוויז בשבועיות, ואז לא רק שניפרד מרמת 1400 - אלא נתקרב משמעותית לכיוון 1300

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסקירתנו בשבוע שעבר ציינו כי הסנטימנט בשוק התחלף מחיובי קל לדיפולט שלילי קל ובהתאם בצענו כתיבת אוכף במדד 1395. שבוע חלף לו והאוכף הניב מקסימום רווח עת אנו נסחרים עדיין באותה הרמה. למעשה, לכל אורך השבוע - להוציא שעה בודדת ברביעי - ניתן היה לסגור האוכף הכתוב בתשואה דו-ספרתית, כשכמובן אין כל סיבה להמשיך איתו בתשואה שכזו אל עבר הפקיעה החודשית.

ביחס לנעשה ברביעי בשעת המסחר החותמת - שורט סקוויז של סוחרי האופציות השבועיות הוביל מהלך חד מעלה ולמעשה מנע מהמעוף לזלוג אל עבר 1380. מדובר בעניין נקודתי, שלא משנה מאום מהערכתנו לחולשה יחסית במדד המקומי וזאת ללא קשר לנעשה בעולם, ולכן אין לגזור מהמהלך דבר וחצי דבר - מה גם שהוא תוקן זה מכבר בבוקר המחרת.

העוקבים אחר הסקירות המתפרסמות מדי ראשון ב"גלובס" מודעים לכך שאנו מציינים לא פעם את הרגישות באופציות השבועיות. אלו נוצרו בעיקר בשביל להגדיל עמלות עבור חברי הבורסה והן גובלות באופציות הבינאריות עליהן הכריזה רשות ני"ע (בצדק) מלחמת חורמה. נזכיר שוב כי אופציה שבועית ברביעי היא אופציה בינארית לכל דבר. גם בשלישי לא באמת ניתן לתמחר 48 שעות קדימה ברצינות וספק רב אם בשני התמונה בהירה יותר.

באפס נזילות המתקיימת כיום אנו עתידים להוסיף ולקבל תנועות חסרות פרופורציה לפחות פעם בחודש. זה משרת את השוק כל עוד מדובר בשורט סקוויז אבל עוד יגיע הרגע, להערכתנו ברבעון הנוכחי, שלונג סקוויז יתרחש באופציות השבועיות ואז לא רק שניפרד מרמת 1400 אלא נתקרב משמעותית לכיוון 1300.

ברמה השבועית למעשה דבר לא השתנה, ואם כבר שינוי יהא זה חולשה ולא עליה. ההבדל המשמעותי עבור סוחרי הנגזרים הוא יתרון השחיקה הממשי בחג הקרוב ובזה העוקב, המאפשר לקבל טווח שגיאה רחב יותר במידה והשוק מתנהל הפוך מציפיותינו.

אי לכך, אין סיבה של ממש לכתוב באופציות החודשיות בהן השחיקה נמוכה ונעדיף להתמקד באופציות השבועיות. גידור פוטנציאל הנזק חייב להיות באופציות החודשיות ואם ציינו שדבר לא השתנה הרי שאנו שבים לאסטרטגיה המוצלחת מהשבוע החולף, כאמור עם כתיבה בשבועיות: קניית PUT 1340 חודשי; קניית CALL 1430 חודשי; כתיבת call 1390 שבועי; כתיבת put 1380 שבועי.

טווח תנועה של עד 10 נקודות ברביעי וניתן לסגור האסטרטגיה ברווח נאה (נכון למועד כתיבת שורות אלו עומד המדד על 1397). הנחתנו היא שאנו צפויים לירידה קלה - ואם הנחה זו תתממש, הרי שכבר מדובר על רווח נאה במיוחד. התרחיש הבעייתי היחיד הינו עליה חדה ברביעי, אך כאמור אנו מצויים כעת בדיפולט שלילי קל ולכן הסבירות שאנו נותנים למצב זה נמוכה במיוחד.

■ אתר שחקן מעוף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.