פסח של קניות: 3.5% עלייה במכירות האופנה וההנעלה בקניונים

קניון גינדי ת"א שנפתח באופן חלקי במסגרת "השקה רכה" רושם פדיון יומי נמוך, וקניון ראשונים בראשל"צ רושם נתונים נאים ונוגס בקניונים הסמוכים

קניות, קניון / צילום: שאטרסטוק
קניות, קניון / צילום: שאטרסטוק

עלייה של 3.5% בפדיונות האופנה וההנעלה בקניונים, בימים שקדמו לפסח ובערב החג עצמו - כך עולה מנתוני RIS, חברת מידע המנתחת נתוני קופות של רשתות בקניונים ובמרכזי מסחר, שהגיעו לידי "גלובס". הנתונים השוו בין ששת הימים שקדמו לחג בשנת 2016, 14.4-19.4, לעומת ששת הימים שקדמו לחג השנה, 2.4-7.4.

קבוצת קניוני עזריאלי עולה בממוצע הארצי ב-12.26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לעומת קבוצת קניוני עופר שעולה ב-5%.

שני קניונים חדשים שפתחו את שעריהם במארס האחרון התמקמו בשני קצוות הרשימה - קניון עזריאלי ראשונים וקניון האופנה גינדי תל-אביב. שני הקניונים התהדרו בפתיחת חנויות עיצוב ואופנת הבית בינלאומיות - האחד זארה הום, והשני H&M הום - שקיוו לרשום מכירות משמעותיות לכבוד החג.

קניון האופנה גינדי שנפתח באופן חלקי במסגרת "השקה רכה" רושם פדיון יומי של 59 שקל למ"ר בימים שלפני החג, ו-44 שקל למ"ר בערב החג עצמו. ניתן להעריך כי הנתונים הנמוכים מושפעים מכך שחנויות רבות בתוך הקניון עדיין לא פתחו את שעריהן. בנוסף, ייתכן כי חלק מהציבור עדיין לא נחשף לקניון החדש.

לעומתו, קניון עזריאלי ראשונים שנפתח בראשון-לציון, גם הוא בחודש שעבר, כבר מציג נתונים יפים שנוגסים במספרים של הקניונים הסמוכים. ביום שקדם לערב החג הפדיון היומי למ"ר עמד על 116 שקל, ובערב החג עצמו על 98 שקל למ"ר - זאת בעוד הממוצע הארצי של תקופת החגים עומד על 74 שקל למ"ר.

הקניונים הסמוכים לעזריאלי ראשונים כבר חווים את הפגיעה. קניון עופר ברחובות, קניון ותיק שבדרך-כלל חזק ובולט בעליות שלו בתקופות החגים, נמצא בתחתית הרשימה ובין החלשים בקבוצת עופר עם 80 שקל פדיון למ"ר, ירידה של 0.24% לעומת התקופה המקבילה ב-2016. קניון הזהב בראשון-לציון רושם ירידה של 9.2% בפדיונות ביחס לאשתקד; וקניון רוטשילד שנמצא בסמוך רושם ירידה גדולה יותר, של 15%, ביחס לתקופה המקבילה ב-2016.

עופר ירום, סמנכ"ל השיווק והאסטרטגיה של קבוצת עזריאלי, מסביר את העלייה בפדיונות הקבוצה: "המכירות לארגונים ולמוסדות בחודש מארס של כרטיס הגיפט קארד של עזריאלי לבדן עמדו על כ-5 מיליון שקל, כששוויו הממוצע של כרטיס הוא כ-250 שקל ומשפיע גם על התנועה בקניון. מעבר לזה, פתיחת רשת H&M HOME בבלעדיות בקניוני עזריאלי תל-אביב וראשונים, ומבצעים נוספים של הרשת, כנראה השפיעו על הגידול".

לדברי אבי זמיר, מנכ"ל קניון האופנה גינדי בת"א הנתונים של חברת ריס (RIS) אינם משקפים את העוגנים של קניון גינדי, כגון קבוצת זארה כולל זארה הום והחנויות של קבוצת אירני פקטורי 54 על שלל מותגיה, וקוס. "הקניון נפתח בחודש מרץ האחרון בהשקה רכה - כלומר כרגע הוא מאוכלס רק ב-75% מהחנויות. שאר החנויות צפויות להיפתח בהדרגה, ביניהן עוגנים מרכזיים בקניון כגון H&M ופוראבר 21. לפי המספרים שלנו מדובר בכ-45 אלף מבקרים בימי חול המועד, כאשר 30% מתוכם הם לקוחות חוזרים". לדבריו מבחינת קולינרית עדיין מרבית העסקים סגורים, אך לדוגמה הסניף של מקדונלד'ס מדווח על סניף שמוביל בכמות המכירות הארצית.

חגיגת קניות-קניונים
 חגיגת קניות-קניונים