לאחר עלייה של 35% ב-2017: הפועלים מעלה מחיר יעד לנובה

האנליסט שי זיגלמן מציב מחיר יעד של 21 דולר למניה: "היעילות התפעולית צפויה לתרגם את הצמיחה לכדי צמיחה בשורה התחתונה, שתרוסן חלקית ע"י עליית שיעור המס"

איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר
איתן אופנהיים / צילום: איל יצהר

כלכלני הפועלים ברוקראז' מעדכנים את המלצתם למניות נובה מכשירי מדידה , הנסחרות בתל-אביב ובנאסד"ק. זאת, לאחר שמניית נובה עלתה בכ-35% מתחילת 2017 והשלימה התקדמות של 70% בשנה האחרונה, מהלך שהביא את שוויה של החברה לכ-485 מיליון דולר.

בפועלים מציינים כי החברה ממשיכה להעמיק את החדירה לתחום שבבי הזיכרון כאשר היקף ההכנסות מתחום זה היווה כ-35% מסך ההכנסות בשנת 2016, לעומת 15%  בלבד ב-2014. התנופה בפעילות במחצית השנייה חלה על רקע הזמנות בהיקף 45 מיליון דולר שהתקבלו במהלך הרבעון השני למערכות המדידה האופטית (משולבות, עצמאיות ופתרונות תוכנה) ושל הזמנות בהיקף של יותר מ- 10 מיליון דולר לפתרונות מדידת הרכב החומרים ברבעון הרביעי .

TSMC המשיכה להיות הלקוחה הגדולה ביותר ב-2016 (כ-37% מההכנסות), לאחר שבחרה במערכות נובה עבור ייצור הדורות הבאים של שבבי הדיגיטל, בגיאומטריות ה-10 וה-7 ננומטר ותהליכי הפיתוח של שבבי ה-5 ננומטר.

TSMC הגבירה את השקעותיה בשנה החולפת ב-17% על רקע ביקושים שהיא חווה, הנובעים מההתאוששות המסתמנת בשוק המובייל ב- 2017. עם זאת, בתחזית ההשקעות של TSMC ל-2017 לא מתבטא גידול לעומת אשתקד. עדות לתרומה הגוברת לפעילות מסין הוא חלקה של SMIC הסינית שסיפקה כ-13% מההכנסות ב- 2016 . 

האנליסט שי זיגלמן מעריך כי הצמיחה של נובה ברבעונים הקרובים תונע בעיקר מגידול בהשקעות בתעשיית השבבים בסין, השקעות בייצור המוני של שבבי דיגיטל בגיאומטרית ה-10 וה-7 ננומטר, ומהשקעות בייצור מארזי שבבי זיכרון מסוג NAND-V. בנוסף, מסתמנת חזרה להשקעות בייצור שבבי זיכרון מסוג DRAM וקיימים ביקושים משווקים נוספים, כגון שוקי המעבדים לרשתות תקשורת ומרכזי מידע, ה-SOC (מערכת על שבב), וה-IOT (אינטרנט של הדברים).

לצד ההזמנות מ-TSMC צפויות להגיע ברבעונים בקרובים הזמנות מלקוחות שתרומתם להכנסות נובה הייתה נמוכה ברבעונים האחרונים . "אנו מצפים שהרווחיות הגולמית תתמתן במהלך השנה ל-55.4% בסיכומה. היעילות התפעוליות של החברה, שהושגה, בין השאר, ע"י מכירת מערכות ReVera דרך תשתית ההפצה הוותיקה של נובה במקום דרך סוכנים, השיאה את הרווח למניה ב-2016 והחברה היכתה את יעדי המודל שלה לטווח הבינוני, שהיה מבוסס על תחזית הכנסות של 200 מיליון דולר. היעילות התפעולית צפויה לתרגם את הצמיחה לכדי צמיחה בשורה התחתונה, שתרוסן חלקית ע"י עליית שיעור המס. רווח למניה של 1.45 דולר בשנת 2018, מכפיל 12 ונכסים נזילים  של 3.28 דולר למניה מביאים אותנו למחיר יעד של 21 דולר", כותב זיגלמן.