אמיר איבגי עוזב את ערוץ 1 ומצטרף לערוץ 20

איבגי עבד בערוץ 1 כעשור ושימש שם כמגיש תוכניות אקטואליה, כפי שהוא אמור לעשות גם בערוץ 20 ■ הערוץ, המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית, אמור להתחיל לשדר בקרוב מהדורת חדשות יומית

אמיר איבגי / צילום: דוד וינוקור
אמיר איבגי / צילום: דוד וינוקור

אמיר איבגי, שמשמש כמגיש בערוץ 1, מצטרף לערוץ 20 כחלק מההערכות של הערוץ לשידורי מהדורת חדשות יומית, שאמורה לצאת לדרך בחודשים הקרובים.

איבגי, 42, מגיש כיום בערוץ 1 את מהדורת החדשות של מוצאי שבת ואת תוכנית האקטואליה "המוסף". הוא הצטרף לערוץ 1 כבר לפני כ-10 שנים ומילא שם שורה של תפקידים בחטיבת החדשות שלו, כשעוד לפני כן שידר ברדיו "קול הים האדום" וברדיו דרום, הגיש את מהדורת החדשות של החדשות המקומיות בכבלים בדרום ונמנה עם צוות התוכנית "שש עם אושרת קוטלר" בערוץ 2.

איבגי אמור לעזוב את ערוץ 1 בסוף החודש, כשכרגע, לפני שינוי החקיקה, זהו גם המועד שבו אמורה רשות השידור להיסגר.

בערוץ 20 איבגי יגיש ככל הנראה את אחת מרצועות האקטואליה שאמורות לעלות בו בקרוב, כשעל-פי ההודעה הרשמית של הערוץ, הוא ישמש כמגיש ועורך במסגרת המערך החדש שיכלול כאמור שידורי חדשות.

איבגי חתם לאחרונה בחטיבת החדשות של תאגיד השידור "כאן", זמן קצר לפני הפשרה הפוליטית שאמורה להוציא אותה משליטת התאגיד, אך הוא לא הסתיר את מורת-רוחו מהיחס שקיבלו הוא ועובדים נוספים של רשות השידור מהתאגיד, וביטא אותה בפומבי.

בראיון לאראל סג"ל ושמעון ריקלין בגלי צה"ל לפני כשבועיים וחצי, לאחר שנודע על הפשרה הפוליטית שהושגה בין נתניהו לכחלון, איבגי ביקר בחריפות את התנהלות התאגיד וסיפר על האופן שבו הוגשה לו הצעת העבודה מהגוף החדש, למעלה משנה לאחר שהעביר למנהלים שם את קורות-החיים שלו: "קיבלתי הצעה שהייתי צריך לענות עליה באותה שיחת טלפון. להגיד אם אני רוצה להיות מבזקן בערוץ. נקבו בשכר ואמרו לי שעכשיו אני צריך לתת תשובה". לאור זאת, וכשממילא עתיד חטיבת החדשות של התאגיד אינו ברור כרגע, אפשר להבין את המהלך של איבגי עליו נודע היום.

מטעמו של איבגי נמסר: "רשות השידור וחטיבת החדשות בערוץ הראשון היו לי בית בעשור האחרון. נאבקתי לצד חבריי להמשיך לקיים שידור ציבורי, אך הגיע הרגע לפנות לדרך חדשה. אני גאה להצטרף לערוץ 20 ולהיות שותף לגוף תקשורת חדש וצעיר, המעניק במה גם לתחומים אשר אינם זוכים לסיקור הראוי בתקשורת הישראלית ובראשם הפריפריה, החברתית והגאוגרפית".