כחלון, זה עוד לא נגמר

ראש הממשלה כבר מצא את השיטה לקעקע את התוכנית. כעת נשאר היישום

לא ממש בריא ששר האוצר מגיש תוכנית לאומית בעלת משקל מבלי ליידע או לתאם עם ראש הממשלה. זה בהחלט מנוגד לכללי ממשל תקינים. משרד ממשלתי רוקח תוכנית לאומית ומסתיר את קיומה במכוון מראש הממשלה? בהחלט לא תקין. אלא מה? - ראש הממשלה עצמו נותן לכולם שיעורים באיך לכופף כללי שלטון, משפט, הגינות, מוסר וכיו"ב. כאשר ביבי אורב לכל מהלך של שר כדי לקחת לעצמו את הקרדיט, מה יעשה השר כדי להימלט מציפורני גוזל הקרדיטים? - הוא יעשה את מה שעשה משה כחלון עם תוכניתו להקלה על יוקר המחיה.

יש כעס ועוד איך

כחלון גם למד מביבי איך לטפל במצבים כאלה. ביבי ומפלגתו כועסים? כחלון "לא מכיר כעס בשום מקום", ומוסיף פליאה על תמיהה: "לא יכול להיות כעס כשנותנים עזרה כל כך גדולה למשפחות עם ילדים". זה קשקוש, כמובן. כחלון, לפחות כמו כל צרכן תקשורת, מכיר ועוד איך את הכעס הגואה מכיוונם של ראש הממשלה ואנשיו. אבל כחלון החליט להכות את ביבי בנשק שלו: העובדות האלטרנטיביות.

לתמוך - ולקעקע

האם ביבי יבלע את העלבון וימשיך הלאה? לרוע מזלו של ראש הממשלה, כחלון בחר במהלך שקשה להתנגד לו, שלא לומר לטרפד אותו. יש פה הטבות משמעותיות לאנשים שזקוקים להן מאוד, ואין עם זה בעיה תקציבית. אז מה כבר אפשר לומר נגד התוכנית שלא יקומם נגד ביבי בעיקר את הציבור שעליו הוא נשען? אבל מסתבר שלא אדם כביבי ירים את ידיו.

השיטה היא להסכים עם תוכנית כחלון - אבל לקעקע אותה באמצעות מציאת פגמים, אמתיים או מדומים, על ציבורים שנשכחו כביכול על ידי שר האוצר.

 

ביטן והנכים

ביבי לא עושה זאת בעצמו, בשביל דברים כאלה יש לו את דוד ביטן. "אין משמעות לתוכנית אם היא לא כוללת שיפור במעמד הנכים" - אמר יו"ר הקואליציה, הידוע מאז ומתמיד בדאגתו ובמאבקו למען הנכים במדינה. אתם שומעים את קולו של ביבי המגיח מפיו של ביטן? - גם אם חסרה בתוכנית של כחלון התייחסות הולמת למצוקות הנכים - בגלל זה אין משמעות לתוכנית? לכל התוכנית?

שוב יתפשר ויוותר?

כן, זו בדיוק משמעותה של אמת אלטרנטיבית, כלומר כוזבת, וזה ביבי, לא ביטן. אני מניח שבימים הקרובים יימצאו עוד ציבורים שכחלון לא דאג להם בתוכניתו, כביכול, ושבגינם "אין משמעות לתוכנית". ולא אתפלא אם ביבי יציג תוכנית משלו, המיטיבה גם עם הציבורים שאולי נשכחו בתוכנית של כחלון. ועכשיו נחכה ונראה אם כחלון ימשיך בשלו, או ששוב יתפשר ויוותר עד שלא יישאר הרבה מהתוכנית ומהקרדיט שלו.