צפו: טכנולוגיה חדשה מציעה פתרון מהפכני למשותקי גפיים

איאן ברקהארט מאוהיו שנותר משותק לאחר תאונת דרכים, הפך לאחרונה לאדם הראשון בעולם אשר זכה להתנסות בטכנולוגיה החדשנית של חברת NeuroLife, אשר עוררה מחדש את שריריו אחרי שנים רבות ללא תנועה

 

נורולייף, טכנולוגיה חדשה / צילום: מתוך הוידאו
נורולייף, טכנולוגיה חדשה / צילום: מתוך הוידאו

איאן ברקהארט מאוהיו נותר משותק לאחר תאונת דרכים. איאן הוא האדם הראשון בעולם אשר זכה להתנסות בטכנולוגיה החדשה של NeuroLife שעוררה את שריריו בפעם הראשונה בחייו.

אחד הגורמים הנפוצים ביותר לשיתוק פתאומי הוא פגיעה בעמוד השדרה. חברת נורולייף פיתחה טכנולוגיה מתקדמת שמתגברת על הצורך בהולכה עצבית לאורך עמוד השדרה, באמצעות השתלת שבב באותו אזור במוח שאחראי על שליחת הפקודות המוטוריות. השבב קולט מהמוח אותות חשמליים אותם הוא משדר לשרוול מרובה אלקטרודות אשר עוטף את הזרוע ומפעיל את השרירים.

איאן ברקהארט מאוהיו, ארה"ב, שנותר משותק לאחר תאונת דרכים, הוא האדם הראשון בעולם אשר זכה להתנסות בטכנולוגיה החדשה, ובזכותה הוא יכול להניע שוב את הזרועות, ואף לבצע פעולות מוטוריות עדינות, כמו כתיבה, בישול ונגינה במשחק הווידאו גיטר הירו.

הטכנולוגיה נמצאת עדיין בשלב הניסוי, ואת השליטה המחודשת בגופו הוא יכול כרגע לתרגל רק בין כתלי המעבדה. איאן מדגיש כי על אף חדשנותה הבלתי נתפסת, חסרונותיה העיקריים הם הגודל והשימוש המסורבל, אבל אם המדענים יצליחו לעקוף את זה, ייתכן שבעתיד אנשים הסובלים משיתוק יוכלו להזיז את כל חלקי הגוף.