טדי שגיא רכש שתי דירות בריץ-קרלטון הרצליה בכ-32 מיליון ש'

שגיא רכש בפרויקט דירת 2 חדרי שינה בשטח של 110 מ"ר מרפסת המשתרעת על-פני 40 מ"ר, ודירה בעלת חדר שינה אחד חדר עבודה, בשטח של 104 מ"ר ומרפסת המשתרעת על-פני 55 מ"ר

טדי שגיא / צילום: יוסי כהן
טדי שגיא / צילום: יוסי כהן

טדי שגיא ממשיך ומחזק את אחיזתו בשוק הנדל"ן היוקרתי בישראל, כאשר הפעם מדובר בפרויקט דירות הנופש ריץ-קרלטון.

ל"גלובס" נודע כי מיליארדר האינטרנט והנדל"ן הישראלי רכש באחרונה שתי דירות פנטהאוז בפרויקט המלונאות הנוצץ ריץ-קרלטון במרינה בהרצליה פיתוח, תמורת כ-32 מיליון שקל (16 מיליון שקל כל אחת). הפרויקט, אותו הקימה חברת תדהר, מציע לרוכשים דירות מרוהטות ומעוצבות הממוקמות בקומות 7-12 של בית המלון. אלו, מיועדות בעיקרן לאנשי עסקים המחפשים, כך על-פי אתר הפרויקט, "בית קיט בישראל הכולל את כל המותרות הנלוות לסגנון חייהם היוקרתי".

שגיא רכש בפרויקט דירת 2 חדרי שינה בשטח של 110 מ"ר מרפסת המשתרעת על-פני 40 מ"ר, ודירה בעלת חדר שינה אחד חדר עבודה, בשטח של 104 מ"ר ומרפסת המשתרעת על-פני 55 מ"ר. שתי הדירות ממוקמות בקומה ה-12 של בית המלון.

עוד נודע כי דירות אלו נרכשו על מנת לשמש את אורחי קבוצת החברות של טדי שגיא המגיעים לפרקים ארצה. על פי ההסכם עם מלון ריץ-קרלטון, הרוכשים יכולים לעשות שימוש בדירה ששבעלותם עד 180 יום בשנה (כחצי שנה), כאשר ביתר הימים תעמוד הדירה להשכרה על ידי חברת הניהול של בית המלון. בתקופה זו בעל הדירה יהנה מתשואה שנתית של 2%-5% בשנה, זאת בהתאם לתקופה בה הוא עצמו עושה בה שימוש. עלות השכרתה של דירה כזו נעה בין 2,500-4,500 דולר ללילה, זאת בהתאם לגודלה.

בית המלון ריץ-קרלטון הוקם כאמור ע"י קבוצת תדהר בראשות גיל גבע, אריה בכר ומרק וויסמן וקבוצת עדי'ס השקעות בראשות האחים עדי ועירית שטראוס. המלון מציע מודל "מיקס יוז", דהייינו, כזה המשלב בין חדרים מלונאים לבין דירות נופש מלונאיות הנמכרות למספר מצומצם של רוכשים פרטיים ומנוהלות על ידי הריץ-קרלטון. על השיווק של אגף דירות הנופש אמונה חברת תדהר.

דירות הנופש החדשות שרכש מצטרפות אל פרוטפוליו נכסיו הפרטיים של שגיא בישראל, שגם הם הורחבו בעת האחרונה. נתחיל בתל-אביב: שגיא מחזיק בבעלותו טריפלקס בקומות 44-46 של מגדל W בפארק צמרת, אותו רכש מיזם הנדל"ן משה פטרבורג תמורת 19 מיליון שקל. לפני כ-5 שנים רכש שגיא את הדירה של אהוד ברק במגדלי אקירוב תמורת 26.5 מיליון שקל, מה שהשלים את בעלותו על כל הקומה ה-31 במגדל.

שגיא כך נראה, מחבב גם את הרצליה-פיתוח ואולי משום כך בחר לאכסן את אורחיו דווקא במלון ריץ- קרלטון הצופה אל חוף ימה של העיר. בשנת 2010 רכש שגיא מידיו של איש העסקים זקי רכיב, וילה ברחוב גלי תכלת בעיר תמורת 145 מיליון שקל. הבית, היה בעבר בבעלותו של איש העסקים מרטין שלאף.

 

שגיא, נזכיר, כבר מזמן לא מסתפק רק בעולם פיתוח התוכנה לניהול אתרי הימורים באינטרנט, בהם עשה בראשית הדרך את מרבית הונו, ומעמיק בשנים האחרונות את עסקאות הנדל"ן של הקבוצה. לפני כשלוש שנים רכש את שוק הקמדן מרקט בלונדון בעבור 2.6 מיליארד שקל, מידיהם של אנשי העסקים ריצ'ארד קרינג ובבו קובו, כאשר בהמשך רכש את מתחם הקמדן לוק (Camden Lock Market) הסמוך, בעבור חצי מיליארד שקל. כך, הגדילה רכישה זו את אחיזתה של קבוצת שגיא ל-50 דונם במרכז לונדון. פעילות הקמדן מרקט שולבה בחברה חדשה בשם "מרקט טק" (Market Tech) שהונפקה בסוף 2014 בבורסת AIM של לונדון, לפי שווי של 750 מיליון ליש"ט, ובכך זכתה להיות ההנפקה הגדולה ביותר לאותה השנה בבורסה בלונדון.

בהמשך, רכשה קבוצת טדי שגיא גם את מתחם הולבורן לינקס (Holborn Links) במרכז העיר תמורת כ-366 מיליון דולר. המתחם משתרע על-פני 16 דונם ובשטחו 34 מבנים.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפני כחודש נכנסה קבוצת שגיא לתחום החם של חללי העבודה המשותפים והודיעה כי תפעיל מותג בינלאומי בשם LABS, שיפעל בערים מרכזיות בעולם. המתחם הראשון צפוי להיפתח בחודש יוני בלונדון, ובסוף 2017 צפוי להיתפתח מתחם שכזה גם בארץ הקודש - והוא ימוקם במגדל עזריאלי החדש בשרונה. בהמשך, יוקם מתחם נוסף במגדלי הארבעה החדשים בתל-אביב.

שגיא כבר זיהה בשלב מוקדם את הפוטנציאל הגלום בשוק זה, ובקמדן מרקט החלה מרקט טק להפעיל מתחם שכזה, המשרת יותר מ-1,000 סטארט-אפיסטים.

שגיא הוא בעל שליטה בחברות ציבוריות נוספות, בהן פלייטק, מפתחת פלטפורמות מבוססות התוכנה לאתרי הימורים באינטרנט, Safecharge, המפתחת פתרונות סליקה ומפיצת האפליקציות Crossrider.