"קאר דיל" נגד "כלמוביל": "נהגה באופן דורסני וגרמה נזקים"

קאר דיל: כלמוביל הציגה מצגים בדבר הימנעות מסיום ההתקשרות לפחות למשך שלוש-ארבע שנים ■ כלמוביל: "התביעה מופרכת ונובעת מהחלטת כלמוביל לסיים את ההתקשרות"

סוכנות הרכב "קאר דיל" תובעת 27 מיליון שקל מחברת "כלמוביל", יבואנית כלי-הרכב הגדולה בישראל, ובהם רכבי היוקרה והמוניות ממותג "מרצדס-בנץ". בתביעה שהגישה למחוזי בת"א, טוענת קאר דיל, כי כלמוביל הפרה חוזה התקשרות והסכם בלעדיות.

מנגד, כלמוביל מכחישה את הנטען נגדה, וטוענת כי "מדובר בתביעה מופרכת שמלווה בהשמצות אישיות חסרות שחר, ואשר נובעת מהחלטת כלמוביל לסיים את ההתקשרות, לאור חוסר שביעות רצון מתמשך מתפקוד התובעת, וחוסר מקצוענות מצדה".

קאר דיל היא סוכנות רכב, המהווה "סוכן מסחרי" של כלמוביל, לצורך סחר ברכבי יוקרה ורכבי עבודה של המותג "מרצדס-בנץ" באזור הדרום.

לפי התביעה, בין קאר דיל לכלמוביל נחתם ב-2006 הסכם בתחום הסחר במכוניות יוקרה ובמוניות מסוג "מרצדס-בנץ". ב-2012 חתמו הצדדים על הסכם נוסף לשיתוף-הפעולה בסחר ברכבים משומשים.

לפי הנטען בתביעה, "בתקופת ההתקשרות, התנהלה כלמוביל באופן כוחני ודורסני, שקיפח את זכויותיה של קאר דיל, ובחוסר תום-לב שגרם לה לנזקים חמורים". לדברי קאר דיל, היא הייתה נתונה להתעמרות של ממש מצד כלמוביל, בכך שזו "הנחיתה" עליה תכתיבים בניגוד להסכמים ולדין, ובלא יכולת ממשית של קאר דיל להתנגד, מחשש, שאותו היטיבה כלמוביל לזרוע, פן התנגדות כזו תביא לסיום היחסים בין הצדדים ולחיסול עסקיה של קאר דיל".

עוד נטען כי, לאחרונה ביטלה כלמוביל סעיף מהותי בהסכם, שהעניק לקאר דיל בלעדיות באזור פעילותה. "משסירבה קאר דיל לקבל עליה את ביטול סעיף הבלעדיות, וכסנקציה על כך", טוענת קאר דיל, "ניצלה כלמוביל את מעמדה ואת כוחה, ועשתה שימוש לרעה, בחוסר תום-לב, בזכות שלכאורה עומדת לה על-פי ההסכם, והודיעה על סיום היחסים בין הצדדים. כך, הפרה כלמוביל הן את חובות האמון וההגינות הבסיסיות כלפי קאר דיל, והן את חובתה למתן הודעה מוקדמת של שנה טרם סיום ההתקשרות".

לדברי קאר דיל, בשנה האחרונה הציגה לה כלמוביל מצגים ברורים בדבר הימנעות מסיום היחסים בין הצדדים לפחות למשך שלוש-ארבע שנים. זאת, לרבות הבטחות לגבי שיתוף-פעולה ביניהן בעתיד הרחוק. "על-סמך מצגים אלו, התקשרה קאר דיל עם צדדים שלישיים בהסכמים מחייבים בסכומים נכבדים, בידיעת כלמוביל ובתמיכתה... כך נותרה קאר דיל עם התחייבויות שאינה יכולה לעמוד בהם".

ואם בכך לא די, נטען בתביעה, כי בניגוד לדין ולהסכם ובניגוד לחובת תום-הלב ולהגינות הבסיסית, שללה כלמוביל מקאר דיל זכויות כלכליות המגיעות לה. "כלמוביל פעלה כדי ליטול עסקאות מידיה של קאר דיל בדרכים לא דרכים, ובאופן אשר השפיע לרעה על היקף העמלות והבונוסים שלהם זכאית קאר דיל ממכירות שביצעה", נטען.

את קאר דיל מייצגים עוה"ד פיני יניב ומיטל זהבי, ממשרד עוה"ד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל.