מנכ"ל פרוטרום אורי יהודאי מסביר למה לא מדובר בחברה צמחונית

וגם: היכן פגש מנכ"ל כיל את מנכ"ל תאטרון באר-שבע?

נוירודרם פתחה את המסחר בנאסד"ק

זאת לרגל ציון 200 שנה לגילוי מחלת הפרקינסון

חברת נוירודרם פתחה בסוף השבוע את המסחר בנאסד"ק בפעם השנייה מאז הנפקתה לפני כ-3 שנים, זאת לכבוד יום שנה ה-200 לגילוי מחלת פרקינסון ולרגל הגעת החברה לשווי של 700 מיליון דולר, מה שמגדיר אותה כחברת הביוטק הישראלית הגדולה בנאסד"ק ואחת מחברות הטיפול בפרקינסון הציבוריות הגדולות בארה"ב.

באירוע בנאסד"ק התארחו משקיעים בינלאומיים רבים מתחום הפרקינסון, ואת פתיחת המסחר הוביל ד"ר עודד ליברמן, מנכל נוירודרם.

עודד ליברמן / צילום: נאסד"ק
 עודד ליברמן / צילום: נאסד"ק

מדוע אורי יהודאי לא צמחוני?

נשיא ומנכ"ל פרוטרום מסביר מדוע לא מדובר בחברה צמחונית

רגע לפני החום הגדול, בימים חמישי ושישי, הגיעו ארצה אורחי הכנס החצי-שנתי של רשת המיזוגים והרכישות הבינלאומית TERRA ALLIANCE. המארחת: חברת בנקאות ההשקעות של אייל שוורץ, שוורץ בית השקעות.

באורחים: אנשול מיטאל, נציג חברת טאטא קפיטל, זרוע בנקאות ההשקעות של התאגיד ההודי; ד"ר קלאוס אימהוף, מנהל חטיבת המיזוגים והרכישות של בנק ההשקעות רייפיזן הפועל במזרח אירופה; ואחרים.

אורח נוסף שהגיע לכנס, היה אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל פרוטרום, שדיבר על אסטרטגיית הרכישות של החברה. "פרוטרום אינה חברה צמחונית", הבהיר יהודאי לנוכחים, "אנו תרים כל העת אחר הזדמנויות לרכישות מעניינות בתחום הפעילות שלנו, כבסיס להרחבת נתח השוק וחדירה לשווקים חדשים".

אורי יהודאי ואייל שוורץ / צילום: אבשלום ששוני
 אורי יהודאי ואייל שוורץ / צילום: אבשלום ששוני

המסך הסיני

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק, מחזק קשרים בסין

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק, שב באחרונה מסין. לוי הוזמן על-ידי טרי גו, נשיא יצרנית האלקטרוניקה פוקסקון (Foxconn), להשתתף בטקס הנחת אבן-הפינה למפעל מסכים שטוחים שהולך וקם במחוז גואנג'ו שבדרום סין. בהקמת המפעל, שייצר טלוויזיות חכמות מהדור החדש (דור 10.5) בשותפות פוקסקון ושארפ, מושקעים מעל 8 מיליארד דולר.

במהלך ארוחת הערב שוחח גו עם לוי על מעמדה של ישראל כמרכז טכנולוגיה עולמי ועל הזדמנויות לחיזוק שיתוף-הפעולה בין פוקסקון לאורבוטק, הפועלת בסין בעשרים השנים האחרונות. גו ציין באזני לוי כי הוא עתיד להיפגש בקרוב עם "אחד מעשירי ישראל" על-מנת לדון בשיתופי-פעולה. עוד דובר שם על עסקאות נוספות שבוחנים הסינים, חלקם בתחומי האנרגיה.

לוי ניצל את הביקור גם למפגש עם גורמי ממשל, בהם מזכיר המפלגה הסינית בגוואנדונג, הנחשב לאחד המועמדים המובילים לנשיאות סין בבחירות הבאות.

טרי גו ואשר לוי / צילום: גיל אורון
 טרי גו ואשר לוי / צילום: גיל אורון

סגירת מעגל

היכן פגש מנכ"ל כיל את מנכ"ל תאטרון באר-שבע?

בשבוע שעבר נפגשו חברי ההנהלה הציבורית וחברי אגודת הידידים של תאטרון באר-שבע, בפרמיירה למחזה "הורים איומים", שם קיבלו בכבוד רב דווקא את פניו של המנכ"ל החדש, אורן אהרוני, שנכנס החודש לתפקידו במקומו של שמוליק יפרח, שמונה למנכ"ל תאטרון הקאמרי.

את פני הבאי באירוע קיבלה עליזה מנור, יו"רית אגודת הידידים של התאטרון.

אהרוני החל לעבוד בתאטרון באר-שבע לפני 11 שנים כסמנכ"ל כספים, והתקדם עד שהגיע לתפקיד המנכ"ל.

מי שעוד הגיע לאירוע, היה אשר גרינבאום, מנכ"ל כיל, שכיהן שנים רבות כיו"ר ההנהלה הציבורית של התאטרון. סגירת מעגל נוספת הייתה בכך שגרינבאום היה זה שקיבל בשעתו את אהרוני לצידו של מי שכיהן אז כמנכ"ל - נתן דטנר. "הוא האיש הנכון במקום הנכון וגם בזמן הנכון", סיכם גרינבאום את הבחירה.

אורן אהרוני, אשר גרינבאום ועליזה מנור / צילום: דיאגו מיטלברג
 אורן אהרוני, אשר גרינבאום ועליזה מנור / צילום: דיאגו מיטלברג

שוקי אורן צפוי להתמנות ליו"ר קבוצת אלון

קבוצת אלון צפויה למנות את שוקי אורן, לשעבר החשב הכללי באוצר ומנכ"ל חברת ההחזקות קרדן אן.וי, לתפקיד יו"ר הקבוצה. על-פי הסכם בעלי המניות באלון, חברת ביילסול של שרגא בירן וארגוני הקניות של הקיבוצים, ביילסול היא שממנה את מנכ"ל החברה, ואילו ארגוני הקניות של הקיבוצים הם שבוחרים את היו"ר, ובחירתם היא כאמור אורן.

בתוך כך, נזכיר כי בעלי קבוצת ההחזקות ומחזיקי האג"ח שלה הגישו לפני כחודש לאישור בית המשפט המחוזי מרכז בלוד את בקשתם לביצוע הסדר בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל. במועד ביצוע ההסדר יעבירו בעלי המניות לחברה סכום של 25 מיליון שקל במזומן, וכן ימחקו לה את זכויותיהם בפיקדון כספי בסך של 15 מיליון שקל, שמופקד בבנק מזרחי-טפחות.

בנוסף, החברה תבצע ביום ביצוע ההסדר פירעון של 400 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, ותהיה רשאית לפרוע סכומים נוספים בתוספת עמלת פירעון מוקדם של 2.05%. לאחר השלמת מהלך ההשקעה תהיה אלון זכאית לבצע פירעון מוקדם של יתרת החוב, ללא עמלת פירעון מוקדם.

מרגע ביצוע ההסדר נקבעה תקופת השלמה שתארך עד ל-1 באוקטובר השנה, במסגרתה תפעל החברה לגיוס הון נוסף, כך שהיקף הזרמת ההון (כולל הזרמת הבעלים המוקדמת) יעמוד על לפחות 120 מיליון שקל.

בתום תקופת ההשלמה יוקצו למחזיקים כ-25% ממניות קבוצת אלון, כאשר אם עד ל-1 באוקטובר לא תגייס החברה את הסכום הדרוש, יועברו כלל מניות קבוצת אלון לידי מחזיקי האג"ח.

עוד נקבע כי דירקטוריון הקבוצה ימנה מעתה 6 חברים, כאשר ארבעה מתוכם ימונו בידי בעלי השליטה. למחזיקי האג"ח תינתן הזכות למנות עד שני דירקטורים או שני משקיפים, לפי שיקול-דעתם.

בנוסף, החברה התחייבה להפחית את הוצאותיה השוטפות לסכום של עד 4.1 מיליון שקל בשנה.

שוקי אורן / צילום: איל יצהר
 שוקי אורן / צילום: איל יצהר