דלק ואבנר ינפיקו 10% מתמר; יעבירו ההחזקות לתאגיד ייעודי

החברה החדשה, שתחזיק כאמור 10% מתמר, תגייס הון וחוב בבורסה, ואת התמורה תעביר בחלקים שווים לדלק קידוחים ואבנר שיחלקו את הכסף כדיבידנד

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

דלק קידוחים יהש  ואבנר יהש , המחזיקות כיום כ-31% ממאגר הגז תמר בחלקים שווים, ממשיכים לפעול להקטנת חלקם במאגר בהתאם להחלטת הממשלה.

השותפויות יעבירו כל אחת כ-5% מהחזקותיהם במאגר לחברה ייעודית שתגייס חוב ותפיק את מניותיה בבורסה. התמורה ממכירת הנתח מתמר תשמש את דלק קידוחים ואבנר לתשלום דיבידנדים למשקיעים.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט: "לאחר שבחנו מספר חלופות ולאור התעניינותם של משקיעים זרים וישראלים, החלטנו להקים תאגיד אשר יאפשר למשקיעים חשיפה אופטימלית ישירה למאגר תמר בנכס סחיר, נזיל וסולידי".

המהלך של דלק קידוחים ואבנר בא לעולם לאחר החלטת הממשלה מחודש אוגוסט 2015 במה שקרוי מתווה הגז בו התחייבו השותפויות למכור את חלקן בתמר כדי להאיץ את פיתוח מאגר לוויתן הגדול יותר.

אלה פריד, אנליסטית בכירה לתחום הגז והאנרגיה בלאומי שוקי הון: כצפוי, בהמשך להודעת ישראמקו על גיוס חוב ותוכנית לחלק כ-45% מההון שלה ב-3 שנים הבאות, התבשרנו על מהלך סימטרי ודומה בשותפויות הממוזגות דלק קידוחים ואבנר מקבוצת דלק.

"המהלך נובע להערכתנו מהצלחת המכירה של פז דרך הבורסה, והסימטריה הרבה הקיימת בין ישראמקו לתאגיד העתידי, שלאחר שינוי מבנה ההון יחזיק 10% בתמר.

"רמות הסיכון ורמות החוב הצפויות בתאגיד ובישראמקו יהיו להערכתנו כמעט זהות, כולל כל שותפות ותמלוג העל שלה לשותף הכללי. ייתכן גם שהתאגיד הייעודי בתמר יאוגד כשותפות גם הוא. גם רמת המינוף בשני מכשירי ההשקעה צפויה להיות דומה" כותבת פריד.

"מהלכים אלה מצביעים ללא ספק על הקושי למכור כיום את ההחזקה בתמר כמקשה אחת, בשווי הוגן, למרות איכותו הייחודית של פרויקט זה - בשל אתגרי הסביבה העסקית מחד והסיבוכים הגיאו-כלכליים מאידך.

להערכתנו, מדובר במהלך שאף כי עלול ללחוץ מסחרית בטווח הקצר על התמחור של ישראמקו, הרי הוא הופך את השותפויות מקבוצת דלק לאטרקטיביות יותר ומסוכנות פחות, בשל תשואת הדיבידנד הפנומנאלית שהן עשויות להניב במקרה של הצלחת המהלך - גם במחירי השוק הנוכחיים". כתבה למשקיעים של לאומי שוקי הון.