אביליטי קיבלה התראה מנאסד"ק - וצללה 8.5% בבורסה בת"א

ההתראה כי החברה אינה עומדת בתנאי הסף להמשך מסחר בנאסד"ק הייתה צפויה, לאחר שבתחילת החודש התפטרו ארבעה דירקטורים ויו"ר הדירקטוריון שלה

אמנון דיק, היו"ר הפורש / צילום: איל יצהר
אמנון דיק, היו"ר הפורש / צילום: איל יצהר

מניית אביליטי    נפלה היום (ג') במהלך המסחר בבורסה ב-8.5%, לאחר שהחברה דיווחה על קבלת מכתב התראה מהנהלת נאסד"ק. ההתראה הייתה צפויה, משום שלאחר שבתחילת החודש התפטרו ארבעה דירקטורים ויו"ר הדירקטוריון שלה, החברה אינה עומדת בתנאי הסף להמשך מסחר בנאסד"ק.

לפי הדיווח, אביליטי קיבלה את המכתב בשבוע שעבר (ב-19 באפריל), וההתראה נוגעת לכך שאין בדירקטוריון כיום רוב של דירקטורים עצמאיים, והדירקטוריון אינו כולל את הוועדות הנדרשות.

לאביליטי ניתנה הזדמנות להציג את תוכניתה לעמוד שוב בכללי הנאסד"ק עד ל-3 במאי. זוהי תקופה קצרה לעומת פרק הזמן שבנאסד"ק מאפשרים בדרך-כלל. אם התוכנית תתקבל, אביליטי תקבל תקופה נוספת עד אוקטובר, ובה תצטרך לחזור ולעמוד בכללי המסחר. בנאסד"ק אף דורשים מאביליטי פרטים נוספים על הנסיבות שהובילו להתפטרות הדירקטורים, ומבקשים ממנה להציג מסמכים. לדברי החברה, היא מחפשת כיום דירקטורים מתאימים, ומתכננת למנות שלושה חברי דירקטוריון עוד לפני 3 במאי.

המניה צנחה ב-91% מאז ההנפקה

הדירקטורים שהתפטרו הם היו"ר אמנון דיק (לשעבר מנכ"ל בזק), ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, ראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא, סמנכ"ל הכספים לשעבר ברדוור מאיר משה ומנכ"ל האוצר לשעבר שלום זינגר. החברה דיווחה אז כי הדירקטורים ביקשו מבעלי השליטה והמייסדים - המנכ"ל אנטולי חורגין וסמנכ"ל הטכנולוגיות אלכסנדר אאורובסקי - להזרים הון נוסף לחברה, לאור מצבה הפיננסי, אבל בעלי השליטה השיבו כי בינתיים לא יעשו זאת. על רקע זה הוגשה ההתפטרות.

אביליטי מפתחת טכנולוגיה לגורמי מודיעין, ומאז שהצטרפה לבורסה בתל-אביב בתחילת 2016 מנייתה צנחה ב-91%. השווי הנוכחי של אביליטי הוא 93 מיליון שקל. בעלי השליטה חורגין ואאורובסקי התחייבו באחרונה להפחית את שכרם ב-50% ולנקוט צעדי התייעלות נוספים. לדברי חורגין, "בקופת החברה יותר מ-8 מיליון דולר במזומן ושווי מזומנים, שיספיקו למלא את צורכי החברה בעתיד הנראה לעין".