סומוטו תמנה יועצים לצורך רישום כפול בנאסד"ק בחודש הקרוב

בהנהלת החברה, הפועלת בתחום השיווק ברשת, מקווים כי המהלך יביא להעלאת מכפילי הרווח שלה

חברת סומוטו , הפועלת בתחום השיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ושירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, עושה צעד נוסף לקראת רישום כפול של מניותיה. כיום נסחרות מניות החברה בבורסה של תל-אביב, ובדירקטוריון החברה החליטו לפעול לרישום המניות למסחר גם בבורסת נאסד"ק.

על כוונת החברה לרשום את מניותיה למסחר באחת הבורסות של ארה"ב, ללא גיוס הון, דיווחה סומוטו באמצע מארס, במקביל לפרסום דוחותיה ל-2016. מנכ"ל החברה, בן גירון, אמר אז בריאיון ל"גלובס": "יש בארה"ב הרבה יותר משקיעים פוטנציאליים. משיחות עם בנקאים הבנו כי יש כמה מאות גופים מוסדיים שעשויים להתעניין במניות החברה, מלבד מיליוני משקיעים פרטיים כמובן".

כעת, אומרים בסומוטו, הכוונה היא לרשום את המניות למסחר בנאסד"ק עד סוף הרבעון השלישי של 2017. החברה תפעל להתקשרות עם יועצים רלוונטיים לצורך הרישום בחודש הקרוב.

גירון מסר היום: "מטרת הרישום היא בראש ובראשונה לחשוף את החברה לבסיס משקיעים רחב יותר, כמו גם להביא להשוואת המכפילים של החברה לחברות דומות הנסחרות במכפילים גבוהים יותר בשוק האמריקאי.

"בנוסף, החברה פעלה בשנים האחרונות לצמיחה גם באמצעות רכישות ומתכוונת לבצע רכישות נוספות בעתיד, כך שרישום בנאסד"ק יתרום לביצוע מיזוגים ורכישות באמצעות הקצאת מניות הנסחרות בארה"ב. אנו מאמינים כי הרישום למסחר בנאסד"ק יוביל לעלייה במחזורי המסחר, הגדלת הנזילות, וחשיפה רחבה באופן משמעותי למשקיעים מכל העולם".

המניה עלתה ביותר מ-70% בשנה

מניית סומוטו עלתה בשנה האחרונה ביותר מ-70%, ושווייה של החברה הגיע לכ-230 מיליון שקל. ב-2016 דיווחה החברה על הכנסות של 51.2 מיליון דולר - עלייה של 73% לעומת 2015. הרווח התפעולי אשתקד קפץ ב-130% והסתכם ב-11.3 מיליון דולר, ובשורה התחתונה רשמה החברה צמיחה של 120% ברווח הנקי לרמה של 7.7 מיליון דולר (כ-30 מיליון שקל). לפיכך, החברה נסחרת במכפיל רווח היסטורי נמוך של כ-8, בעוד חברות הפועלות בתחומים דומים לאלה של סומוטו נסחרות בארה"ב במכפילים של 15-20.

בשבוע שעבר פרסמה סומוטו תוצאות ראשוניות לרבעון הראשון של 2017. הכנסות החברה ברבעון צפויות להסתכם ב-14-15 מיליון דולר - צמיחה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עוד מצפה החברה ל-EBITDA (רווח לפני פחת, מסים והפחתות שונות) של 3.0-3.3 מיליון דולר ברבעון.

בנוגע ל-2017 כולה ציינו בסומוטו כי צמיחה אורגנית תביא להכנסות של לפחות 70 מיליון דולר ו-EBITDA של לפחות 17.5 מיליון דולר השנה, ורמזו כי לאחר שהחברה ביצעה שתי רכישות אסטרטגיות ב-2016, רכישות נוספות עומדות על הפרק - מה שיביא את קצב ההכנסות לרמה של 100 מיליון דולר עוד השנה.