Wix הודיעה על השקת מוצר חדש; המניה נסחרת ברמות שיא

היום הודיעה חברת האינטרנט, ששוויה נסק אמש בכ-12% ל-3.7 מיליארד דולר, על השקת מוצר שיספק טכנולוגיה מובילה בתחום הווידאו המקוון

המומנטום החיובי במניית וויקס  (Wix) נמשך, ואתמול זינקה המניה ב-11.8% ללא כל סיבה נראית לעין. בכך היא משלימה נסיקה של 84.6% מתחילת 2017, ושל 240% בשנה האחרונה. הזינוקים האחרונים הביאו את Wix לשיא כל הזמנים. היא נסחרת כעת במחיר של כ-82.3 דולר למניה, שמשקף לחברת האינטרנט שווי שוק של 3.7 מיליארד דולר, שווי שמציב אותה בין החברות הישראליות הגדולות שנסחרות בוול סטריט (לשם השוואה, שוויה גבוה משל מלאנוקס ומתקרב לזה של נייס).

מאז שהונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני 3.5 שנים, זינקה מנייתה פי 5 - מ-16.5 דולר למחיר הנוכחי. בשבוע שעבר המליצו כלכלני חברת ההשקעות Spruce Point Capital (מהשורטיסטים הבולטים בארה"ב) למכור את מניית Wix, שלטענתם היא מנופחת ויש בה סיכון פוטנציאלי לירידה של כ-40%-50%. מנגד, רוב האנליסטים המסקרים את Wix מחזיקים דווקא בדעה חיובית על המניה ובהמלצות "קנייה" או "החזק".

בעלי המניות הבולטים ב-Wix הם מנגרוב קפיטל, עם 13.1% ממניות החברה, T.Rowe עם 12.4%, Steadfast עם 8.5% וקרנות פידליטי עם 8%. המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, אבישי אברהמי, מחזיק ב-3.4% מהחברה, החזקה בשווי נוכחי של 128 מיליון דולר.

Wix פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתרי אינטרנט בקלות, והיא פונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים. היום הודיעה החברה על השקת מוצר חדש, Wix Video, שמטרתו לספק טכנולוגיה מובילה להצגה, לשיתוף ולמכירה של סרטונים אונליין. המוצר מאפשר למשתמשים לאגד את ספקיות הווידאו שלהם, ולשלב את הסרטונים לפלייליסט אחד, ללא קשר לספק שירותי האחסון (host). המוצר מבטיח צפייה איכותית ורציפה באמצעות שיטת שידור של Adaptive Streaming.

לפי הודעת החברה, "Wix Video עוצב במיוחד כדי לענות על צרכיהם של יוצרים, אמנים, עסקים ומותגים המבקשים לשלב סרטונים באתרים המרהיבים שלהם, במטרה לקדם את השירותים שהם מציעים, להרחיב את קהל הצופים, לשמור על קשר עם הלקוחות ולמכור אונליין".

מנהלת Wix Video, דניאל רייז, ציינה כי המוצר מאפשר למשתמשים שליטה מלאה על איך שהתכנים שלהם מוצגים ועל התמחור, ותקשורת ישירה עם קהל הצופים. "גם במוצר זה אנחנו מספקים למשתמשים את הכלים לחזק את הנוכחות האינטרנטית שלהם, מבלי לשתף מישהו ברווחים שלהם", הוסיפה רייז.

Wix
 Wix