רגע לפני ההשקה: סכסוך בין טריפל סי לערוץ 10

טריפל סי, שתשיק הערב שירות טלוויזיה רב-ערוצית מוזל, מתנגדת לדרישת ערוץ 10 ל"תשלום מינימום", וטוענת כי בשנה הראשונה יהיו לה רק כמה אלפי לקוחות ■ טוענת כי ערוץ 10 מפר את החוק, אך ככל הנראה כן תעביר לו בינתיים את התשלום "תחת מחאה"

רמי נחום / צילום: דן נחום
רמי נחום / צילום: דן נחום

בטריפל סי מתכננים להשיק הערב (ה') באירוע חגיגי את שירות הטלוויזיה הרב-ערוצית החדש שלהם, "סמארט", אולם מחלוקת עסקית עם ערוץ 10 מעיבה על המהלך.

בשלהי 2016 ביקשה המדינה לקבוע באמצעות חוק ההסדרים כי חברות כמו טריפל סי יוכלו לקחת את תכני ערוצים 2 ו-10, שממילא זמינים לקליטה חופשית חינמית דרך עידן פלוס, ולהעביר אותם באינטרנט ללא תשלום. אלא שבסופו של דבר נקבע כי למשך תקופת מעבר של 5 שנים כן יהיה צורך להגיע להסכמות באמצעות משא-ומתן עם הגופים המשדרים. בטריפל סי הגיעו להסכמות כאלה עם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, אך כפי שמתברר כעת, אין הסכמה בינם לבין ערוץ 10.

ממכתב שנשלח היום על-ידי עו"ד תמיר אפורי בשם טריפל סי עולה כי בערוץ 10 דרשו מטריפל סי תשלום פר לקוח עבר ההעברה של התכנים ושימוש שלהם ב-VOD לפי אותו תעריף שנגבה מסלקום TV, וטריפל סי נענתה לדרישה.

 

אלא שבערוץ 10 דורשים גם תשלום מינימום ("מינימום גארנטי"), שמועבר לערוץ בכל מקרה ואינו תלוי במספר הלקוחות שתצליח טריפל סי לגייס. אמנם גם תשלום זה נדרש מסלקום TV שנענתה לדרישה, כך שלכאורה, ובהתאם למה שנקבע בחוק ההסדרים, אין כאן אפליה של טריפל סי. אך בפועל, בהנחה שמספר הלקוחות שתצליח החברה לגייס בשלב הראשון יהיה נמוך, תשלום כזה ייצור לה עלויות גדולות פר מנוי.

בהקשר זה מעניין לציין כי במכתב טוענת טריפל סי כי "הערכה סבירה" היא שהיא תגיע רק ל"כמה אלפי מנויים בשנה הראשונה".

בטריפל סי מתנגדים לתשלום המינימום ומציינים כי לגישתם, "התעקשות ערוץ 10 על הדרישה מהווה הפרה של הוראת חוק ההסדרים, כמו גם של הוראת חוק ההגבלים העסקיים", כשלאור זאת בכוונת החברה לפנות למועצת הכבלים והלוויין ולרשות ההגבלים.

עוד נכתב כי "בנסיבות אלה, וכאשר טריפל סי עומדת על סיפה של עלייה לאוויר היום, אנחנו סבורים כי דרך ההתנהלות של ערוץ 10 אינה הוגנת, ויש בה משום חוסר תום-לב".

עם זאת, בטריפל סי כן יעבירו כעת "תחת מחאה" תשלום רבעוני לפי סכום המינימום שדרש ערוץ 10 - כך שהשירות כן אמור לעלות עם האפשרות לצפות בערוץ, ובהמשך תפנה החברה לרשויות המתאימות, מתוך תקווה כי אלה יסייעו לה.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ערוץ 10 פועל על-פי הוראות החוק ככתבן וכלשונן".