כיל הודיעה: לא נפעל להחזרת בונוסים בסך 6.5 מיליון דולר

דיווחה לבורסה כי לפי המלצות ועדה מיוחדת שהוקמה לבדיקת העניין בדצמבר 2016, הבונוסים חולקו "כדין ובהתאם למדיניות התגמול של החברה"

סטפן בורגס. הביצועים לא הצדיקו בונוס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס. הביצועים לא הצדיקו בונוס / צילום: תמר מצפי

חברת כיל  לא תפעל להחזרת בונוסים שחולקו ל-6 מנהלים בכירים בחברה בשנים 2014-2015. החברה דיווחה לבורסה לניירות ערך כי לפי המלצות ועדה מיוחדת שהוקמה לבדיקת העניין בדצמבר 2016, הבונוסים חולקו "כדין ובהתאם למדיניות התגמול של החברה".

התביעה הוגשה ביולי אשתקד כתביעה נגזרת בשם בעלי מניות מיעוט בחברה נגד כיל עצמה; המנכ"ל דאז, סטפן בורגס; מי ששימשו כמשנה למנכ"ל, אשר גרינבאום, דני חן וניסים אדר; מנכ"ל החברה-הבת כיל דשנים, צ'רלס ווידהאס; ומנכ"ל החברה-הבת כיל מוצרים תעשיתיים, יעקב דיאור; וכן נגד חברי ועדת התגמול של כיל, שלטענת התובעים אישרו את התשלומים לבכירי החברה בשנים 2014-2015 בהיקף של כ-6.5 מיליון דולר.

התביעה עסקה בתגמול בניגוד להסכמי העבודה שעליהם הבכירים חתומים. על-פי הסכם ההעסקה של בורגס, תנאי הסף לקבלת בונוס היה שהחברה תציג רווחים בשיעור שלא יפחת מ-60% מהממוצע של הרווחים ב-3 השנים האחרונות.

ואולם חשיפת "גלובס" הראתה כי בשנים 2014 ו-2015 ביצועיה של כיל לא הצדיקו בונוס, שכן הרווחים לא עמדו ביעדים שהציבו בעלי המניות - אבל הבונוס שולם, מכיוון שהחברה ניקתה מהדוחות פריטים חד-פעמיים, לצורך תגמול המנהלים בלבד.