אלומי קפיטל של שלמה נחמה רכשה חברה ספרדית ב-10 מ' אירו

רן פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל: "אנחנו מאמינים שפרויקט טלאסול משמעותי ועתיד להיות אחד הפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים ביותר באירופה. הפרויקט צפוי לפעול באמצעות הסכמים ארוכי-טווח מול חברות אנרגיה ומתווכי אנרגיה ספרדים"

שלמה נחמה / צילום: איל יצהר
שלמה נחמה / צילום: איל יצהר

אלומיי של שלמה נחמה רכשה את החברה הספרדית טלאסול סולאר ב- 10 מיליון אירו. טלאסול סולאר מקדמת את הקמתה של תחנת כוח פוטו-וולטאית בעלת כושר ייצור של 300 מגה ואט בטלאבאן קאסרס שבספרד.

אלומיי קפיטל פעילה בשוק הפוטו-וולטאי בספרד משנת 2012, בבעלותה אתרי ייצור אנרגיה פוטו-וולטאית בהיקף מצטבר של כ-5.6 מגה וואט במורסיה (Murcia) שבספרד, המחוברים לרשת החשמל הספרדית משנת 2011, ופרויקט נוסף בהיקף של 2.2 מגה וואט בקורדובה, המחובר לרשת החשמל הספרדית משנת 2010.

על פי הערכת אלומיי קפיטל, ההשקעות ההוניות של הפרויקט הכוללות גם עלויות פיתוח וריבית יסתכמו בכ-225-255 מיליון אירו בהתאם להסכם ה- EPC שייחתם. אלומיי קפיטל צופה שסכומים אלו יגוייסו באמצעות מימון בנקאי, מימון ספקים, גיוסי הון או חוב ושותפים פוטנציאליים, אך טרם קיימות התחייבויות חתומות בנוגע להסדרים אלו.

בהתבסס על ניתוח ראשוני שביצעו יועציה הטכניים של החברה, הפרויקט עצמו צפוי לייצר כ- 580 ג'יגוואט/שעה לשנה ועל סמך התרחיש הבסיסי של תחזית המחירים, צפוי להניב הכנסות של כ-25 מיליון אירו לשנה. החברה מעריכה כי הוצאות הפרויקט התפעוליות לרבות הנהלה וכלליות יסתכמו בכ-6 מיליון אירו בשנה וההכנסות בניכוי הוצאות אלו יסתכמו בכ-19 מיליון אירו לשנה. כמו כן, מעריכה החברה כי הפרויקט צפוי להיות מוכן לתחילת הפיתוח והבנייה בתוך 10-15 חודשים.

תשלום התמורה כפוף לתנאים המקובלים בעסקאות מסוג זה. תוקפו של הסכם הרכישה מותנה בין היתר בקבלת היתרים רגולטוריים ובחתימה על הסכמים מהותיים הנוגעים לפרוייקט וכן בכך שהחברה תפעל לצורך קידום הפרוייקט.

רן פרידריך, מנכ"ל אלומיי קפיטל ציין: "אנו מאמינים כי פרויקט טלאסול הינו פרויקט משמעותי, אשר עתיד להיות אחד הפרויקטים הפוטו-וולטאיים הגדולים ביותר באירופה. הפרויקט צפוי לפעול באמצעות הסכמים ארוכי-טווח מול חברות אנרגיה ומתווכי אנרגיה ספרדים. ההזדמנות לרכישת טלאסול עוררה בנו עניין רב ולאחר שביצענו בדיקה מעמיקה, נוכחנו לדעת כי הוא צפוי להניב רווחים נאותים לחברה. כמו כן נוכחנו לראות כי ישנה קרקע פורייה להצלחת פרויקט הן בשל מיקומו, המאפיינים הצפויים של שוק החשמל הסולרי בספרד, קרינת השמש החזקה של חצי האי האיברי, הירידה המשמעותית במחירי הפאנלים ועלויות המימון הנוחות יחסית".