יש לכם לאומי קארד? בקרוב תוכלו לבחור את הקוד הסודי

לאומי קארד מציעה למחזיקי כרטיסי האשראי שלה (בנקאיים וחוץ-בנקאיים) לבחור בעצמם את הקוד הסודי, במטרה להקל על בעלי הכרטיסים לזכור את הקוד שלהם

תמונה מקמפיין בחירת קוד סודי / צילום: לאומי קארד
תמונה מקמפיין בחירת קוד סודי / צילום: לאומי קארד

בעידן שבו עלינו לזכור כל-כך הרבה סיסמאות וקודים, אין פלא שהיכולת לשלוף את הקוד הנכון בזמן הנכון לא תמיד מצליחה. מהיום (ד') מציעה לאומי קארד למחזיקי כרטיסי האשראי שלה (בנקאיים וחוץ-בנקאיים) לבחור בעצמם את הקוד הסודי לכרטיס האשראי שלהם. מדובר בכ-2.6 מיליון מחזיקי כרטיסי אשראי של לאומי קארד. השירות אינו כרוך בתשלום.

הרעיון נועד במטרה להקל על בעלי הכרטיסים לזכור את הקוד הסודי שלהם, כשמי שמחזיק בכמה כרטיסי אשראי של החברה יוכל אף לבחור קוד זהה לכל הכרטיסים שברשותו (לפי נתוני לאומי קארד, לאחד מכל 3 אנשים יש יותר מכרטיס אשראי אחד בארנק). אגב, יכול להיות מצב שבו שני לקוחות יבחרו באותו הקוד, אולם לא ניתן לבחור ב-4 ספרות זהות או ברצף מספרים עולה (דוגמת 1234).

לצד הרצון להקל על הצרכנים בעת ביצוע פעולות בכרטיס אשראי, יש לזכור כי השקת השירות אינה מגיעה בתזמון מקרי: בנק ישראל הכריז על תכנית להטמעת תקן האבטחה EMV שתושלם במהלך השנה - תקן זה מחייב הקשת קוד סודי בעת ביצוע עסקאות בכרטיס אשראי, והוא קיים במקומות רבים בעולם.

איך משנים את הקוד? הפעולה מתבצעת בכל אחד ממכשירי הכספומט של בנק לאומי. על-מנת לשנות את הקוד הסודי, יש להזין את הקוד הישן ואת הקוד החדש שנבחר. מיד בתום ביצוע פעולה זו, הקוד החדש ייצרב בפס המגנטי של כרטיס האשראי.