YL Ventures גייסה 75 מיליון דולר לקרן השלישית שלה

יואב לייטרסדורף, מייסד קרן ההון סיכון, ימשיך להשקיע בעיקר בסייבר סקיוריטי ■ "ההתעניינות הרבה בקרן מיוחסת למומחיות ולניסיון העשירים שיש ליזמים הישראלים"

"יש לי יתרון על קרנות גדולות", אמר לנו ביוני האחרון יואב לייטרסדורף, שותף-מייסד בקרן ההון סיכון הישראלית שנקראת על שמו - YL Ventures. סביר מאוד להניח כי מנהלי קרנות, קטנות כגדולות, אולי יחלקו על הצהרה זו של לייטרסדורף אך לזכותו ייאמר שעד כה עשה עבודה לא רעה, והגיש קבלות יפות. לייטרסדורף (40), נזכיר, הוא בן דוד של יונתן (יויו) לייטרסדורף, מיליונר בפני עצמו ובן למשפחת מייסדי מגדל שלום.

את YL Ventures הקים לייטרסדורף במהלך 2007 יחד עם ג'ון קוגלי, בעברו מנהל נכסי אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב, ועופר שרייבר, בעברו אנליסט בחברת המחקר IVC. בעת הריאיון שהזכרנו לעיל ניהלה YL Ventures 2 קרנות להן גייסה 60 מיליון דולר, ולייטרסדורף הצהיר באותו ראיון לראשונה כי הוא מתכנן קרן שלישית. הצהיר וקיים: YL Ventures, שמאוד מקפידה להשקיע אך ורק בחברות ישראליות, סגרה את הגיוס לקרן שלישית, 75 מיליון דולר.

קרן זו תתמקד בחברות ישראליות בשלבים מוקדמים (Seed Stage) בתחומי הסייבר סקיוריטי, תוכנה ארגונית, מכוניות אוטונומיות, טכנולוגיות רחפנים ומציאות מדומה ורבודה. הקרן מתכננת להשקיע ב-2-3 חברות בשנה ובין 2-3 מיליון דולר עבור השקעת סיד. לפי הודעת YL, שתי הקרנות הראשונות שלה הניבו תשואות גבוהות המדורגות ברבע העליון של כל קרנות ההון סיכון בצפון אמריקה, וזאת לפי דירוגי חברת המחקר Preqin (ראו טבלה).

לפי הודעת הקרן ולדברי לייטרסדורף, "ההתעניינות הרבה של המשקיעים בקרן השלישית מיוחסת לגידול הצפוי בשוק הסייבר סקיוריטי שצפוי לגלגל בשנת 2021 סך של 202 מיליארד דולר, וכן למומחיות ולניסיון העשירים שיש ליזמים הישראלים, רובם יוצאי יחידות צבאיות טכנולוגיות. השילוב של שני גורמים אלה מהווה הזדמנות עבורנו לעסוק בסוגיות סייבר סקיוריטי משמעותיות ולקדם את הכישרונות הקיימים בישראל כדי לייצר פתרונות אפקטיביים לבעיות גלובליות".

כעת, בפורטפוליו של 2 הקרנות הקיימות של YL יש 4 חברות לאחר שמספר זהה נמכר, חלקו בהצלחה גדולה וחלקו הרבה פחות. החברות שנמכרו הן: Firelayers ל-Proofpoint תמורת 55 מיליון דולר; BlazeMeter ל-CA תמורת 100 מיליון דולר; Seulert לרדוור הישראלית תמורת סכום לא מהותי; AcceloWeb ל-LimeLight Networks תמורת 25 מיליון דולר; ו-Clicktale שרק החזקות YL בה נמכרו ל-Amadeus Capital תמורת כמה מיליוני דולרים.

YL Ventures

שנת הקמה: 2007

תחומי התמקדות: SaaS, סייבר סקיוריטי.

מספר קרנות: 3

סך הון מנוהל: 135 מיליון דולר.

שותפים-מייסדים: יואב לייטרסדורף, ג'ון קוגלי ועופר שרייבר.

מיקום: תל אביב והסיליקון ואלי.

מספר אקזיטים: 5

מספר חברות בפורטפוליו: 4 (בנטרול אלה שנרכשו): Karamba Security (גייסה 5 מיליון דולר); Twistlock (גייסה 30 מיליון דולר); Hexadite (גייסה 10.5 מיליון דולר); Upstream Commerce (גייסה 6.3 מיליון דולר).

הבנצ?מרק של קרנות הון סיכון בצפון אמריקה
 הבנצ?מרק של קרנות הון סיכון בצפון אמריקה