נחתם הסכם-גג בעכו: תוספת של 17 אלף דירות בשנים הקרובות

ההיקף הכספי הכולל שלל הסכם-הגג עתיד לעמוד על כ-33 מיליארד שקל

מבט אל עכו מן הים / צילום:אורלי גנוסר
מבט אל עכו מן הים / צילום:אורלי גנוסר

"היום אנחנו בונים עוד עכו, מכפילים את גודל העיר עם 17 אלף יחידות דיור. הסכם-הגג הזה יכניס צעירים לעיר ויזניק אותה קדימה. כל הממשלה כאן כדי להזניק את העיר הזו קדימה. עכו בכיוון הנכון" - כך אמר היום (ד') שר האוצר, משה כחלון, בטקס החתימה על הסכם-הגג בעיר עכו, בין הרשות המקומית למשרד האוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

בטקס נכחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שומרון וראש עיריית עכו שמעון לנקרי.

על-פי פרטי הסכם-הגג, בשנים 2017 עד 2021 יקודמו בעיר תוכניות, וישווקו קרקעות לבניית כ-16.2 יחידות דיור, זאת בנוסף לכ-1,500 יחידות דיור בשלבי מכרזים המשווקים בשכונת צפון הכרם ג' נכון להיום.

עוד על-פי הסכם הגג, כדי לתמוך באלפי הדירות החדשות יוקמו גם 121 כיתות גני ילדים חדשות, 538 כיתות בית ספר, 52 כיתות חינוך מיוחד, 12 מעונות יום, שמונה בתי כנסת ו-3 מקוואות, 3 מתנ"סים, 3 ספריות ו-7 אולמות ומגרשי ספורט. התוכניות כוללות גם שטחי מסחר. ההיקף הכספי הכולל של הסכם-הגג עתיד לעמוד על כ-3 מיליארד שקל. 

נזכיר כי במסגרת הסכמי-הגג מתחייבת הממשלה להעביר קדם מימון לפיתוח תשתיות, כמו גם מוסדות ציבור בערים, לצד שיווק המגרשים בשכונות החדשות, כמו גם לפתיחת חסמי תכנון קיימים כמו הקמת מכוני טיהור שפכים או מחלפים למשל. במקביל, הרשות המקומית מתחייבת להנפיק היתרי בנייה תוך כ-3 חודשים.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר באירוע: "יחידות הדיור ותוספת שטחי המסחר שייבנו במסגרת הסכם-הגג שנחתם בעכו, יחזקו משמעותית את העיר ואת מרחב הצפון והגליל המערבי כולו. עלינו להבטיח כי הערים והיישובים השוכנים בקצוותיה של הארץ ישגשגו ויצמחו מתוך ביטחוניים ואסטרטגיים ארוכי-טווח".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, אמר בטקס כי "תנופת הבנייה בעכו היא חלק מההתחדשות העירונית שעליה אנחנו שוקדים בשנים האחרונות".