מפקד גל"צ: רק הפלסטינים והשמאל אומרים "הגדה המערבית"

ירון דקל הורה לא לעשות שימוש במונח זה והורה לכתוב פשוט "השטחים" ■ אחד העובדים: "לא בטוחים אם הוא מחפש תפקיד אצל ביטן או אצל חוטובלי"

ירון דקל / צילום: תמונה פרטית
ירון דקל / צילום: תמונה פרטית

המתיחות בין מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, לחלק גדול מאנשי התחנה הצבאית קיבלה אתמול (ד') ביטוי נוסף, על רקע הוראה שהעביר דקל לעורכי החדשות בתחנה. "אני מעדיף במקום 'הגדה המערבית' (ביטוי שאומץ על-ידי הפלסטינים והשמאל) לכתוב פשוט 'השטחים'. לדוגמה: שר הביטחון אסר על הפלסטינים להיכנס לישראל מהשטחים".

עובדים בתחנה לא אהבו את מה שלטענתם הוא הנחיה החדשה, ובעיקר לא את הניסוח שכרך את "הפלסטינים והשמאל" בכפיפה אחת. אחד העובדים אמר: "אנחנו כבר לא בטוחים אם דקל מחפש תפקיד בכיר בתאגיד החדש של דוד ביטן או בשירות הדיפלומטי תחת ציפי חוטובלי. מה שבטוח הוא שאנחנו רק מחכים שיעזוב כבר וייתן לנו לשקם את ההריסות שהוא מותיר אחריו".

"הגדה המערבית" היא אכן ההגדרה הירדנית הרשמית של האזור, והיא גם זאת שנמצאת בדרך-כלל בשימוש על-ידי הפלסטינים. יחד עם זאת, ספק אם ניתן לומר כי שימוש במינוח "השטחים" נופל תחת ההגדרה של טרמינולוגיה ימנית, שם מעדיפים בדרך-כלל את ההגדרה "יהודה ושומרון".

בהנהלת גלי צה"ל טענו אתמול כי מדובר בתזכורת שנשלחה מחדש בשל השימוש שנעשה בביטוי באחת התוכניות, וכי לא מדובר בהוראה חדשה. "בתפקידו כעורך הראשי של התחנה וכפי שביקש בכל תקופת כהונתו, חזר וביקש מפקד גלי צה"ל פעם נוספת לעשות שימוש במונח ניטרלי שאינו מוטה לשום צד", נמסר בתגובה רשמית מהתחנה. "גם הצבא עושה שימוש במונח 'יהודה ושומרון' - ולא במונח 'הגדה המערבית' שאומץ על-ידי הנרטיב הפלסטיני".