דוברת: "אנחנו מצטיינים בטכנולוגיה, אך הכלכלה נשארת מאחור"

שלמה דוברת: "איך ייתכן שישראל כמעט ולא נהנית ממהפכת המסחר האלקטרוני (eCommerce), בעוד שהטכנולוגיה הישראלית מניעה את המהפכה הזו בכל העולם?"

לוגו אומת היי-טק
לוגו אומת היי-טק

"איך ייתכן שישראל כמעט ולא נהנית ממהפכת המסחר האלקטרוני (eCommerce), בעוד שהטכנולוגיה הישראלית מניעה את המהפכה הזאת בכל העולם? אנחנו מצטיינים כל-כך בטכנולוגיה וחדשנות, ודווקא הכלכלה שלנו נשארת מאחור".

כך אמר היום (ה') שלמה דברת, שותף כללי ומייסד של קבוצת ויולה ויושב-ראש מכון אהרן, בכנס השנתי של מכון אהרן למדיניות כלכלית.

דוברת הוסיף: "ההיי-טק הוא אמנם הקטר שמניע את כלכלת ישראל, אבל לצערנו גם לו יש חסמי צמיחה. אנו עדים למחסור משמעותי במהנדסים וגם בבעלי מקצועות נוספים שהיום נדרשים לתעשיית ההיי-טק, כגון אנשי UX, דיגיטל, עיצוב תעשייתי, וידאו ועוד. מבחינת אקזיטים, אין לנו שוק מקומי להנפקות של חברות בינוניות, ויש קשיים בזרימת ההון לישראל מסין, האטה משמעותית. גם מעורבות המוסדיים הישראליים בתעשייה נמוכה מאוד".

לפי דוברת, "ניתן לעשות הרבה כדי להצמיח את ההיי-טק. אפשר להקים תוכנית לאומית להכשרת כוח-אדם בכל המקצועות הנדרשים להיי-טק, לשקול יבוא מהנדסים מצטיינים, להגדיל את תקציב הרשות לחדשנות, לעודד את שוק ההון והמוסדיים המקומיים, לדאוג למיסוי תחרותי ולפתח תשתיות".