הראל מחשבת מסלול מחדש; מנכ"ל פוינטר מבקש העלאת שכר

וגם: בכירי חברת השילוח UPS מכינים את הרחפנים

הראל מחשבת מסלול מחדש

יאיר המבורגר ומישל סיבוני משיקים תוכנית אסטרטגית חדשה

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, בראשות היו"ר יאיר המבורגר ובניהול המנכ"ל מישל סיבוני, יוצאת עם תוכנית אסטרטגית בחברת הביטוח הראל, במסגרתה היא מקימה חטיבה עסקית חדשה ומשנה את אופן פעילותה בכמה תחומים מרכזיים, תוך מתן דגש לעולם הדיגיטלי המתפתח.

בחברה מכנים את המהלך - שגובש בשיתוף צוות מקבוצת הייעוץ של דלויט - חישוב מסלול מחדש.

בהראל מסבירים כי "התוכנית האסטרטגית החדשה מבוססת על הצבת הלקוח במרכז, כאשר פיתוח יכולות ניתוח נתונים ושימוש בתהליכים דיגיטליים יאפשרו לחברה, בשיתוף-פעולה הדוק ומלא עם הסוכנים, להציע פתרונות מותאמים אישית לכל לקוח, החל משלב המכירה, דרך קבלת המידע, טיפול בתביעות וחידוש חוזי הביטוח. הכוונה היא להציע שיפור משמעותי בחוויית הלקוח, תמחור מדויק יותר בהתאם למאפייניו ושיפור הממשקים מול הלקוחות, המעסיקים והסוכנים, באמצעות הטמעת כלים טכנולוגיים".

סיבוני הוסיף וציין כי "החברה מאמינה מאוד בחזון הדיגיטלי ובטוחה שהשלמת התוכנית האסטרטגית, בשילוב ההון האנושי של הראל, עובדים וסוכנים כאחד, תצעיד את החברה קדימה ותאפשר לה להתמודד עם האתגרים של הסביבה הדיגיטלית המתקרבת בצעדים מהירים גם אל תעשיית הביטוח והפיננסים".

במה עוד מדובר? החברה הודיעה על הקמת חטיבה עסקית חדשה, שתאגד תחתיה את חטיבת ביטוחי התעשייה והעסקים, את חטיבת הביטוח הכללי וכן את כל פעילות ביטוחי המשנה של הקבוצה בתחום הביטוח הכללי.

בנוסף, הראל הודיעה כי חטיבת מימוש הזכויות (התביעות) תפוצל ליחידות המקצועיות-עסקיות ותוטמע בתוך החטיבות הרלוונטיות: הטיפול בתביעות הביטוח הכללי יועבר לחטיבת הביטוח הכללי החדשה, והטיפול בתביעות הבריאות והסיעוד יועבר לחטיבת הבריאות.

במסגרת השינויים הוחלט כי שגיא יוגב, ששימש ב-6 השנים האחרונות כמנהל חטיבת התביעות, ימונה לראש החטיבה החדשה; ושלמה פוקס, שניהל את חטיבת ביטוחי התעשייה והעסקים, יישאר בתפקיד סגן מנהל חטיבת הביטוח הכללי החדשה ויהיה אחראי על תחום התעשייה והעסקים וכן על תחום ביטוח המשנה. עוד דווח כי מיכאל ישיל, שניהל את חטיבת הביטוח הכללי, מיועד להישאר בתפקיד בכיר אחר בקבוצה.

יאיר המבורגר ומישל סיבוני / צילום: פלאש 90
 יאיר המבורגר ומישל סיבוני / צילום: פלאש 90

דוד מחלב מבקש להעלות את שכרו

שכרו של מנכ"ל פוינטר הוא כ-80 אלף שקל; בעלי המניות יתבקשו לאשר 91 אלף שקל

באסיפת בעלי המניות של חברת פוינטר, שתתכנס ב-16 ביוני, יתבקשו בעלי המניות לאשר העלאת שכר למנכ"ל החברה, דוד מחלב. נכון להיום עומד שכרו של מחלב על כ-80 אלף שקל בחודש, וההצעה היא להעלות את השכר לכ-91 אלף שקל. ב-2016 הסתכמה עלות שכרו של מחלב ב-718 אלף דולר, מתוכם 227 אלף דולר ניתנו לו כבונוס ו-112 אלף דולר בהקצאת אופציות.

פוינטר נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל-אביב בשווי 74 מיליון דולר אחרי עלייה של 35% במניה מתחילת השנה. עד השנה שעברה כללה פוינטר גם את שגריר, אך פעילות שגריר פוצלה ממנה לחברה עצמאית, ופוינטר מתמקדת כיום בתחום ניהול המשאבים הניידים (MRM). בעלת השליטה בפוינטר היא חברת DBSI של יוסי בן-שלום (יו"ר פוינטר) וברק דותן.

באסיפה יתבקשו בעלי המניות להאריך גם את הסכם הניהול עם DBSI בתנאים הקיימים, הכוללים תשלום שנתי של 180 אלף דולר.

 

דוד מחלב / צילום: תמר מצפי
 דוד מחלב / צילום: תמר מצפי

מכוונים גבוה

בכירי UPS מכינים את הרחפנים

בזמן שכולם מדברים על חדשנות ועל האינטרנט של הדברים (IOT), עולם הסחר האלקטרוני נושא עיניו גבוה מעלה, אל הרחפנים. זה היה בכל אופן הנושא המרכזי בכנס החדשנות שקיימה באחרונה חברת UPS באולם אביגדור בתל-אביב.

לכנס הוזמנו בכירי התחום ומומחי חדשנות, בהם: רון גורה, סגן נשיא בכיר ב-WeWork; צביקה גיור, מנכ"ל ניופאן; שי לבנת, ירון גזית ואמנון דיק, מבעלי UPS; מוטי זינגר, יו"ר UPS בישראל, וליאור שגיא, המנכ"ל; אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל; היזמית מאיה אלחלל, מנכ"לית אש-מדיה; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן JVP; רו"ח מוטי זינגר; ואחרים.

נאנדו קסרוני, מנכ"ל UPS אירופה, הגיע גם הוא לכנס. קסרוני הציג תחזית על-פיה בעשור הקרוב יש לצפות לתמורות ב-4 תחומים: האינטרנט של הדברים, נאנו-טכנולוגיה, גנטיקה רפואית ו... רחפנים.

גורה הביע אופטימיות וטען שאנחנו חוזרים להיות חברתיים ומחוברים יותר, הודות לכניסתם של מוצרים קהילתיים.

מוטי זינגר ליאור שגיא ורון גורה  / צילום: ניר עמוס
 מוטי זינגר ליאור שגיא ורון גורה / צילום: ניר עמוס

בונים על חידושים

עם קצת סבלנות, החדשנות תגיע גם לענף הבנייה

בשבוע שעבר הושקה תוכנית חדשנות בתחום טכנולוגיות הבנייה, פרי שיתוף-פעולה של התאחדות בוני הארץ, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה והתעשייה ומתחם חללי העבודה SOSA.

באירוע ההשקה ב-SOSA השתתפו חמי פרס, שותף ומנכ"ל קרן פיטנגו וממייסדי SOSA; רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ; יואב גלנט, שר הבינוי; אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה; ועזי שפר, מנכ"ל SOSA.

עוד נכח באירוע האדריכל חיים דותן, שבנה את גשר הזכוכית בסין. כשדותן נשא את דבריו, רמזה לו ההפקה למהר ולקצר. "כמו בבנייה בישראל - גם כאן צריך סבלנות", ענה דותן.

באירוע הוצגו מספר טכנולוגיות של סטארט-אפים מעולם הבנייה, בהן כאלה הכוללות מציאות רבודה ורחפנים המשמשים לשיפור ההדמיה.

חמי פרס עזי שפר אלי כהן ויואב גלנט  / צילום: עופר עמרם
 חמי פרס עזי שפר אלי כהן ויואב גלנט / צילום: עופר עמרם