הצלחה ליורוג'ן שגייסה 58 מיליון דולר - 20% מעל המתוכנן

בכך נפתח שוב חלון ההנפקות בנאסד"ק עבור חברות ביומד ישראליות

יו"ר יורוג'ן, אריה בלדרגרין / צילום: יוח"צ
יו"ר יורוג'ן, אריה בלדרגרין / צילום: יוח"צ

חברת יורוג'ן, המפתחת שיטת הולכת תרופות לשלפוחית השתן, הודיעה על השלמת תמחור ההנפקה שלה, בה גייסה סכום גבוה מן המתוכנן. יורוג'ן ביקשה לגייס 40-48 מיליון דולר במחיר של 12-14 דולר ליחידה. בסופו של דבר גייסה 58 מיליון דולר, 20% מעל הטווח העליון של ההיקף המתוכנן, לפי מחיר של 13 דולר למניה, באמצע טווח המחיר המתוכנן. השווי המעודכן אחרי הכסף הוא כ-150 מיליון דולר.

בכך נפתח שוב חלון ההנפקות בנאסד"ק עבור חברות ביומד ישראליות. מספר חברות נוספות ממתינות על הקווים כדי לראות את ההתפתחויות בתקווה להנפיק גם הן. בין השמות שהוזכרו בהקשר הזה נמצאות: פוליפיד (תרופות בשחרור מושהה נגד זיהומי עצם), מאפי פארמה (קופקסון בשחרור מושהה), סולג'ל (תרופות למחלות עור), גמידה סל וביוקנסל (שתיהן מתחום הסרטן).

יורוג'ן פיתחה שיטה לשחרור מושהה של תרופות תוך שלפוחית השתן. השיטה מתאימה לתרופות לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, בעיקר למניעת חזרה של הסרטן, וזו מוצר המוביל שיא מפתחת באופן עצמאי, אולם יא מתאימה גם ליישומים נוספים כמו למשל טיפול שלפוחית רגיזה, תחום שבו היא משתפת פעולה עם ענקית התרופות אלרגן.

יורוג'ן הגיעה להנפקה כשהיא מצויידת בשני שמות מוכרים בוול סטריט. מנכ"ל החברה הוא רון בנצור, שניהל בעבר את חברת קריקס ואת חברת XTL, ששתיהן נהנו מעליות חדות וירידות חדות במהלך תקופת כהונתו כמנכ"ל. יו"ר יורוג'ן הוא פרופ' אריה בלדגרין, מייסד ומנכ"ל חברת התרופות לסרטן קייט פארמה , הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 4.3 מיליארד דולר, לאחר שעלתה 350% מאז הנפקתה.

בדירקטוריון החברה נמצא גם חיים הורביץ, בנו של מנכ"ל טבע המיתולוגי אלי הורביץ, אשר גם הוא בתפקידים בכירים בטבע וכיום מנהל את קרן CHealth להשקעות במדעי החיים, שהשקיעה ביורוג'ן בתחילת דרכה.

בעלי המניות הישראלים המובילים ביורוג'ן הם קרן פונטיפקס (16.7%) וארקין אחזקות בבעלות מורי ארקין (21%). בעלי המניות הלא-ישראלים המובילים בחברה הם Proquest Ivenstments (10.2%) קרן אמריקאית מתמחה במדעי החיים; Telormedix (8.4%), חברת פארמה שוויצרית בתחום הסרטן ו- Tatham Investments (5.1%), חברת השקעות אוסטרלית.

כאמור, המוצר המוביל של יורוג'ן נועד לטפל בסרטן שלפוחית השתן, שוק המוערך כולו על ידי החברה בכ-4 מיליארד דולר. בתחום זה לא יצאו לשוק תרופות חדשות כבר כ-15 שנה, אולם ישנן תרופות בהן משתמשים הרופאים באופן לא רשמי.

יורוג'ן משתמשת בטכנולוגיה ייחודית של תרכובת רגישה לחום, אשר מוזרקת לשלפוחית השתן כנוזל, ובתוכה הופכת לג'ל בתגובה לחום הגוף (הפוך מן הכיוון המקובל בטבע). ג'ל משחרר את התרופה בשחרור מושה וכך צפוי להיות יעיל יותר נגד גידולים המתפתחים בשלפוחית.

החברה החלה בניסוי שלב III במוצר זהבמקביל היא עורכת ניסוי שלב IIa בגרסת מינון גבוה של המוצר וכן נמצאת בשלב Ib של הניסויים בשילוב של פורמולציה של יחד עם תרופה חדש לגמרי לטיפול בסרטן.

הסכם עם אלרגן הוא סביב שחרור משוהה של בוטוקס (החומר המוכר מתחום טיפולים האסתטיים והשפעתו היא הרפיית שרירים), בתוך שלפוחית השתן כדי להרגיע שלפוחית רגיזה.

ליורוג'ן 21 מיליון דולר בקופה לאחר חתימת הסכם שיתוף הפעולה עם אלרגן, ממנו קיבלה 17 מיליון דולר. היא הפסידה 1.9 מיליון דולר ב-2016. סביר להניח שעם כניסה לניסויים קליניים מתקדמים יותר, גם קצב השריפה שלה יגדל. החברה העריכה כי 21 מיליון דולר יספיקו לה לפחות לכשנה.