עמנואל מקרון - נשיא צרפת; "פרק חדש של תקווה וביטחון מתחיל"

(עדכונים שוטפים) - בנאום ששודר לאחר ניצחונו במדגמים הבטיח עמנואל מקרון כי יפעל לשמירה על הביטחון והצדיע ליריבתו לה פן: "אני מבין למה אנשים הצביעו לקיצונים. אני מבין את הזעם"

עמנואל מקרון / צילום: רויטרס
עמנואל מקרון / צילום: רויטרס

כפי שחזו מרבית הסקרים, ניצח הערב (א') מועמד המרכז עמנואל מקרון בבחירות לנשיאות צרפת והפך לנשיא ה-25 של הרפובליקה. מאקרון הביס את יריבתו, מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן ברוב של 66% מקולות הבוחרים. "פרק חדש של תקווה וביטחון מתחיל עכשיו בצרפת", אמר מקרון. "הפכנו דף חדש בהיסטוריה הארוכה שלנו, דף של תקווה ואמון".

 

הבוקר נפתחו הקלפיות בבחירות המכריעות בצרפת, עם אחוזי הצבעה נמוכים מהצפוי. רוב הסקרים המוקדמים ניבאו למקרון יתרון יציב, ואכן בוחריו הגיעו אל הקלפיות והבטיחו שבבחירות האלו לא יהיו הפתעות. "אני מודה לכם על האמון שנתתם בי, זה כבוד עצום ואחריות כבירה", נאם מקרון בפני בוחריו. "אעשה כל שביכולתי לא לאכזב אתכם".

"יש המון אתגרים, חברתיים וכלכלים", הוסיף. "הלילה אני רוצה להצדיע ליריבה שלי לה פן. אני מבין למה אנשים הצביעו לקיצוניים, אני מבין את הזעם. אני רוצה להבטיח לכם את הביטחון. הערב אני מדבר לכולכם - צרפתים. יש לנו אחריות למדינה עם ההסטוריה כבירה. אגן על צרפת, אגן עליכם, דרך החיים שלנו בסכנה. אבטיח את הקשר בין אזרחי אירופה, אני מוסר לאזרחי העולם - אנו רודפי שלום. לוחמים לזכויות ונגד שינויי האקלים. דף חדש בהיסטוריה נפתח היום. אני רוצה שזה יהיה דף של אמון".

מקרון נחשב כבר משלבים מוקדמים למועמד מוביל במרוץ המרתק לנשיאות צרפת, אך גם למועמד יוצא דופן. למקרון אין עבר עשיר בתחום הפוליטי, והוא מונה ליועצו הכלכלי של הנשיא הולנד במינוי אישי, ולא נבחר על ידי העם. את מפלגתו הקים לפני כשנה ועל פי הדיווחים, בנה את קווי המדיניות שלה על פי המדיניות של נשיא ארה"ב לשעבר אובמה, שאף תמך בו.

אך למרות ניסיונו הדל, מקרון הוא תומך נלהב של המוסדות האירופים הגדולים ותומך של האיחוד האירופי. במהלך הקמפיין הצהיר כי בכוונתו לצמצם מאות מקומות עבודה ציבוריים ולצמצם את ההוצאות של המדינה. למצד זאת, נמנע מועמד המרכז להביע עמדות חד משמעיות במהלך הקמפיין.

מעבר לגילו הצעיר (39) והעובדה שהוא רץ באופן עצמאי לתפקיד ומייצג את המרכז בלי מפלגה גדולה מאחוריו, מה שבאמת עניין את הצרפתים היא הזוגיות שלו ושל בריז'יט טרונייה, אשתו שגדולה ממנו ב-24 שנים - והייתה המורה שלו לספרות בתיכון.

מקרון וטרונייה נפגשו לראשונה בתיכון בעיר אמיאן שבצפון צרפת, מקום שבו הוא למד - והיא לימדה. מערכת היחסים ביניהם החלה כקשר אסור בין תלמיד מחונן בן 15 למורה בת 40, נשואה ואם לשלושה ילדים. בזמן שמקרון שיחק בבית הספר בהצגה שטרונייה ביימה - השניים גם ניהלו קשר רומנטי מאחורי הקלעים.

כשהוריו של מקרון הצעיר שמעו על הקשר החריג שהוא מנהל עם המורה שלו, הם מיהרו לקטוע אותו ושלחו אותו ללמוד בבית ספר אחר בפריז. אלא שמקרון הצעיר והמאוהב היה נחוש ואמר למורה שלו שהפכה לאהובתו כי הוא ישוב לזרועותיה - ויינשא לה. כעבור מספר שנים התגרשה טרונייה מבעלה - והתאחדה מחדש עם אהובה הצעיר.

מאז שהתאחדו מחדש, מפגינים השניים זוגיות יציבה. מקרון, כאמור, אמנם עוד לא בן 40 - אך כבר משמש כאב חורג ל-3 ילדיה של טרונייה מנישואיה הקודמים ואף כסב חורג ל-7 הנכדים שלה.