בהשקעה של מיליוני דולרים: סרטון שהפך לוויראלי ברשת

חברת HP הפיקה סדרה של סרטונים בנושא סייבר, בכיכובו של השחקן כריסטיאן סלייטר ובהשקעה של מיליוני דולרים ■ קבלו הצצה לסיפור מאחורי הסרטונים שזכו למיליוני צפיות ברשת

קריסטיאן סלייטר, HP צילום: מתוך הוידאו
קריסטיאן סלייטר, HP צילום: מתוך הוידאו

זה לא סוד שכשמפיקים סרטון וידאו בנושא סייבר, אחד הקשיים הוא המחשה של הנושא, שרובו מתנהל בשורות קוד יבשושיות שרצות על גבי מסכים. חברת HP יצאה בקמפיין חדש בהשראת הסדרה "MR.ROBOT", ומדובר בהפקה הוליוודית לכל דבר ועניין.

הקמפיין, בכיכובו של כריסטיאן סלייטר שמככב בסרטון של 6 דקות ונקרא "דה וולף", "הזאב", מסביר על סייבר סקיוריטי. למעשה מדובר ב-6 סרטונים בני דקה שאוחדו לסרט אחד, כשסלייטר, שמגלם את "הזאב", ישפוך מעט אור על עולם ה-Cybersecurity (אבטחת רשת) והקלות בה עבריינים פורצים לרשתות עסקיות.

"הזאב" פורץ לשרתי חברה באופן שיטתי תוך ניצול נקודות תורפה שבמדפסות ומחשבים אישיים חשופים - הוא מתחיל בחדר הדואר ומגיע עד לחדרי הישיבות של מועצת המנהלים. במאי "הזאב" הוא המועמד לפרס האוסקר, לאנס אקורד (Lance Acord), מייסד משותף של Park Pictures. עורך הסרט הוא זוכה פרס האוסקר, קירק בקסטר (Kirk Baxter). 

המטרה של HP כמובן היא להיתפס כמובילת דרך, באבטחת מדפסות ומערכות מחשוב אישי ועל פרצות האבטחה הרבות שחושפות חברות עסקיות למתקפות סייבר. בהתחשב בכך שמדפסות רב-שימושיות מופעלות כיום בדומה למחשבים, ובעובדה שפחות מ-2% בלבד מתוך מאות מיליוני מדפסות בעולם מצוידות ביישומי אבטחה, ורק 18% אחוז מבתי העסק סורקים את המדפסות מחשש לאיומים, היכולת לאפשר הדפסה מאובטחת הפכה לצורך בעל חשיבות עליונה עבור השוק העסקי.

בהמשך לקמפיין השיקה לאחרונה HP את סדרה A3 - המדפסות המשרדיות, מבוססות הענן המאובטחות ביותר בעולם, כך לפחות על-פי החברה. המדפסות כוללות יישומי אבטחה שנועדו להגן על המוצרים עצמם, על המידע המועבר אליהם ועל המסמכים המודפסים, היוצרים מספר שכבות של אבטחה הדרושים כדי להתמודד עם איומים מתקדמים.