אורן חזן לוועדת האתיקה: לא השתתפתי בריאליטי אלא בדוקו

בעקבות קובלנה שהוגשה נגד השתתפותו של חזן בתוכנית "מחשב מסלול מחדש", נקבע כי הוא הפר את האיסור על השתתפות חברי כנסת באופן קבוע ומתמשך בתוכניות טלוויזיה ורדיו ■ עם זאת, לא הוטלה עליו כל סנקציה

אורן חזן (צילום: אייל יצהר)
אורן חזן (צילום: אייל יצהר)

אם הכנסת הנוכחית יכולה למלא תסריטים לתוכניות ריאליטי, חבר הכנסת אורן חזן יכל לשמש כתסריטאי המרכזי. בדיוק במועד פתיחת מושב הקיץ, פרסמה היום (ב') ועדת האתיקה של הכנסת החלטה נוספת בעניינו של חזן, הפעם בעקבות קובלנה שהוגשה נגד השתתפותו בתוכנית "מחשב מסלול מחדש" עם חנוך דאום.

מסתבר כי ועדת האתיקה אסרה כבר בשנת 2012 השתתפות של חברי כנסת "על בסיס קבוע ומתמשך" בתוכניות טלוויזיה ורדיו, ולפי ההסבר שסיפק חזן לוועדה, ניכר שהוא מודע לאיסור ההוא.

למה בכל זאת הוא החליט להשתתף בתוכנית בת 9 פרקים ששודרה בהוט? על-פי הגרסה שמסר חזן בפני חברי הוועדה בסוף חודש פברואר האחרון, הוא סבר כי החלטת ועדת האתיקה משנת 2012 נוגעת רק לתוכניות ריאליטי - ועל כן נמנע מהשתתפות בכמה תוכניות כאלה על אף הצעות שקיבל מהן.

לדבריו, התוכנית בה השתתף כלל אינה ריאליטי, אלא "דוקו". עוד הסביר חזן כי הוא לא קיבל כל שכר עבור השתתפותו וממילא לא חתם על כל חוזה בעניין, והופעותיו בתוכנית לא שונות, לדבריו, מהופעה בתוכניות אקטואליה.

אבל הוועדה לא חשבה כמו חזן. "לאחר שצפתה בקטעים מתוך תשעת פרקי התוכנית בהם השתתף ח"כ חזן, הוועדה סבורה כי לא היה מקום להשתתפותו הקבועה, וכי אין מקום לקבל את ההבחנה אותה הציע ח"כ חזן בין תוכנית שכזו לבין תוכניות ריאליטי", כך לפי החלטת הוועדה.

האיסור שנקבע בשנת 2012 אמנם נקבע בעקבות פנייה שנגעה לתוכנית ריאליטי, הסביר ח"כ יצחק וקנין שעומד בראש ועדת האתיקה, אולם ההחלטה שהתקבלה אז לא הגבילה את עצמה לתוכניות ריאליטי בלבד.

עם זאת, לאור ההסבר של ח"כ חזן, לפיו סבר כי האיסור נגע רק לתוכניות ריאליטי, החליטה הוועדה שלא להטיל עליו כל סנקציה.