הגשמה תגייס בבורסה 7.4 מיליון דולר לרכישת נכס מניב במישיגן

צופה תשואה שנתית של 14.7% לאחר מכירת הנכס ■ הקרן רוצה לגייס 7.4 מיליון דולר למימון רכישה והשבחה של מרכז מסחרי מניב בעיר לאנסינג (Lansing) במדינת מישיגן

אבי כץ (מימין) וחנן שמש / צילומים: איל יצהר ותמר מצפי
אבי כץ (מימין) וחנן שמש / צילומים: איל יצהר ותמר מצפי

קרן הגשמה של אבי כץ וחנן שמש פרסמה היום (ב') תשקיף שני לגיוס הון בבורסה בתל-אביב. לאחר שבחודש ינואר השנה גייסה הקרן, המשקיעה בנדל"ן בארץ ובחו"ל באמצעות מימון המונים, סכום של 7 מיליון ליש"ט (כ-32 מיליון שקל) עבור פרויקט יזמי בלונדון, מבקשת כעת הקרן לגייס 7.4 מיליון דולר (כ-27 מיליון שקל) למימון רכישה והשבחה של מרכז מסחרי מניב בעיר לאנסינג (Lansing) במדינת מישיגן בארה"ב.

עלותו הכוללת של הפרויקט עומדת על 21.7 מיליון דולר (כ-78 מיליון שקל). סכום ההשתתפות המינימלי בהנפקה עומד על 20 אלף דולר (כ-73 אלף שקל), לעומת מינימום של כ-100 אלף שקל בגיוסים של הגשמה עד היום.

המרכז המסחרי The Marketplace at Delta Township ממוקם בצדה המערבי של לאנסינג, על שטח של כ-97 דונם, ומושכר בתפוסה של 81% ל-19 שוכרים, לתקופות של 3 עד 6.5 שנים. לפי התשקיף, הגשמה תרכוש את הנכס עם חברת GDA real estate services. רכישת המרכז המסחרי אמורה לצאת לפועל עד סוף מאי 2017, ולאחריה יחזיקו משקיעי הגשמה ב-90% מהנכס, ו-GDA תחזיק ב-10% הנותרים. יתרת המימון לרכישת הנכס צפויה להגיע מהון עצמי של GDA (כ-770 אלף דולר) ומחברת מימון (הלוואת משכנתא ל-10 שנים).

GDA הוקמה לפני כ-24 שנים ורכשה עד היום למעלה מ-150 נכסים (בבעלות מלאה או משותפת) ביותר מ-20 מדינות בארה"ב, שרובם מנוהלים על-ידיה. נשיא החברה ומייסדה הוא גארי דרגול. זהו הפרויקט המשותף השביעי של הגשמה ו-GDA, שתנהל את הנכס לאחר הרכישה ותפעל להשבחתו ולהשכרת יתרת השטחים בו בתוך כ-17 חודשים ממועד רכישת הנכס, ולאחר מכן תפעל למכירתו בתוך 36 חודשים ממועד הרכישה.

צפי התשואה השנתית לאחר המכירה על פי הגשמה עומד על 14.7% נטו (בערכים דולריים), לפני מס ואחרי ניכוי דמי ניהול ותפעול חד-פעמיים לשותף הכללי, של כ-6.6% מסכום ההשקעה, כלומר כ-490 אלף דולר.

ההנפקה תיפתח להרשמה ביום ראשון הקרוב, 14 במאי, ותיסגר כשבוע לאחר מכן, או עם השלמת הגיוס. ההנפקה הקודמת בינואר, שהייתה כאמור בהיקף גבוה יותר, נסגרה בתוך כשעתיים. נציין כי גם הנפקה שביצעה קרן אינטו, הפועלת באופן דומה להגשמה, לפני כשבועיים, לגיוס של 17 מיליון שקל לטובת הון עצמי לפרויקט הקמת מעונות סטודנטים במדינת ויסקונסין, נסגרה זמן קצר לאחר פתיחת רשימת ההזמנות.

את קרן הגשמה ייסד בשנת 2009 אבי כץ (המוכר כיזם והבעלים של רשת בתי הקפה קופיקס). כיום מחזיק כץ 30% מהקרן, ואילו יו"ר ומנכ"ל הגשמה, חנן שמש, מחזיק 18.3%. הקרן הוקמה כניסיון לחבר בין יזמים קטנים הזקוקים למימון, לבין המשקיע הקטן שאינו בעל הון עצמי משמעותי, אך מחפש השקעה בניסיון לייצר תשואה נאה על הכסף שלו. כיום, כ-8 שנים לאחר הקמתה, לקרן יש לטענתה יותר מ-25 אלף משקיעים רשומים.