בגלל פרסומת מטעה: רשות ני"ע קנסה את איטרייד ב-150 א' ש'

לטענת הרשות, בפרסומת של זירת הסוחר איטרייד "היה כדי להטעות לקוחות פוטנציאליים לחשוב שרישיון הזירה שניתן ע"י רשות ניירות ערך נותן להם הגנה על כספם מפני נפילות בשוק ההון"

שמואל האוזר / צילום:איל יצהר
שמואל האוזר / צילום:איל יצהר

רשות ניירות ערך הודיעה היום (ג') כי הטילה קנס על זירת הסוחר איטרייד בסך של 150 אלף שקל, בשל פרסומת מטעה שמפרה את חוק ניירות ערך.

בתקנות ניירות ערך בקשר לזירות סוחר נקבעו כללים בדבר פרסומות ותקשורת עם לקוחות, לרבות כלל בסיסי, לפיו חברה לא תקיים תקשורת עם לקוחות אשר יש בה כדי להטעות או להפעיל לחץ בלתי הוגן.

ברשות טוענים כי הסרטון הפרסומי של איטרייד עלול להטעות את הלקוחות בכל הנוגע לסיכונים הכרוכים בפעילות בזירת סוחר.

ברשות ניירות ערך מציינים עוד כי איטרייד פתחה בקמפיין פרסומי נרחב ובעייתי במספר ערוצי תקשורת מיד עם קבלת הרישיון שלה מהרשות. "בסרטון שפורסם היה כדי להטעות לקוחות פוטנציאליים לחשוב שרישיון הזירה שניתן על-ידי רשות ניירות ערך נותן להם הגנה על כספם מפני נפילות בשוק ההון או מבטיח את איכות ההשקעה - זאת בעוד שרישיון הזירה אינו מעניק כל הגנה כזאת".

בסרטון של איטרייד הוצג אדם נופל, ואז הוזכרה רשות ניירות ערך כסיבה מדוע לאחר קבלת הרישיון אפשר להשקיע בזירה בביטחון. התוכן הוויזואלי והמילולי בסרטון היו עשויים להטעות לקוחות בדבר תפקידה של רשות ניירות ערך ולהעביר להם מסר מוטעה, לפיו לאחר קבלת רישיון הזירה הם מוגנים מנפילות ומהפסדים, הכרוכים בהשקעה בזירה. החיבור שנעשה בסרטון, בין הרישיון שניתן על-ידי רשות ניירות ערך לבין הביטחון לכאורה מפני "נפילה" (הפסד השקעה), הוא לב-ליבה של ההטעיה.

לפי רשות ניירות ערך, "ההגנה על לקוחות זירות סוחר מחייבת הקפדה על כללי הפרסום הקבועים בדין. על המסרים המועברים ללקוחות זירות הסוחר במסגרת הפרסומים להיות אמיתיים, נכונים והוגנים".

ברשות מציינים כי סכום זה הוא לאחר הפחתה של העיצום הכספי בשיעור של 75% בשל נסיבות מקלות שונות, ובמיוחד לאור העובדה שמדובר בהסדרה חדשה ובזירת סוחר שקיבלה את הרישיון שלה מרשות ניירות ערך רק מספר שבועות לפני פרסום הסרטון.