מנהל שערי צדק: "הטענה של פרופ' רוטשטיין - מקוממת ושקרית"

מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין טען כי נרקמה "תוכנית דמונית" להעברת כל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים של הדסה לשערי צדק ■ פרופ' יונתן הלוי מגיב בשיחה עם "גלובס" לטענה של רוטשטיין: "הבל ורעות-רוח"

פרופ' יונתן הלוי / צילום: איל יצהר
פרופ' יונתן הלוי / צילום: איל יצהר

העימות בין מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, לבין צוות הרופאים של המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים שהתפטר כולו באופן קולקטיבי, ממשיך להתנהל בטונים צורמים והופך כבר לעימות חזיתי בין מנהלי בתי החולים בירושלים.

רוטשטיין טען היום (ג') במכתב ששלח לעו"ד אליעד שרגא המייצג את הורי הילדים שמטופלים במחלקה, כי מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב רקם כבר בשלהי 2016 "תוכנית דמונית" כלשונו במסגרתה סיכם לכאורה מול הנהלת בית החולים שערי צדק על העברת כל רופאי המחלקה אל המתחרה הגדול.

אלא שבשיחה עם "גלובס", טוען מנכ"ל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, כי מדובר בשקר גס של רוטשטיין. "זה הבל ורעות-רוח", הוא אומר. "אני נמצא בידידות עם רוטשטיין, אבל הוא מעלה טענה מקוממת ושקרית באופן מודע", הוא מוסיף. לדבריו, "לפני חצי שנה אכן פנה אליי פרופ' וינטראוב ואמר לי שהוא ויתר רופאי המחלקה מעוניינים לעזוב את הדסה, אבל לא רק שלא סיכמנו שום דבר - אני עושה מאז הכל כדי לגרום להם להישאר בהדסה. אמרתי אז ואני אומר גם היום שלא יכל להיות שלא תהיה מחלקה כזו בירושלים, אבל עדיף גם מבחינתי שהיא תישאר בהדסה".

למעשה, גם במכתב ששלחו הבוקר רופאי המחלקה לכלל רופאי הדסה, עוד לפני המכתב המדובר של רוטשטיין, הם כותבים במפורש כי כבר בנובמבר 2016 הם הודיעו להנהלת הדסה כי אין ביכולתם להמשיך ולשאת באחריות למטופלים, מול התוכנית של ההנהלה למזג את פעילות המחלקה עם המחלקה המקבילה למבוגרים תוך מה שהם מגדירים "סיכון החולים וגרימת נזק כבד בשל העומס הכבד". במכתב הם מפרטים את השתלשלות הדברים, ומוסיפים: "בסוף 2016 מנכ"ל הדסה החליט להעלות את מספר ההשתלות של תיירי מרפא באופן מיידי וקיצוני ולהטיל את העומס על צוות ההמטו-אונקולוגיה ילדים. השתלת תייר מרפא היא פעולה שמכניסה להדסה מאות אלפי דולרים".

לדבריהם, רק לאחר מספר הצעות פשרה שהם עצמם הגישו, וניסיונות שונים לגשר על הפערים אף שכבר בינואר האחרון החלה המחלקה המקבילה של המבוגרים לבצע השתלות בילדים תוך הגברה קיצונית לכאורה במספר הפעולות וללא תוספת כוח אדם, הם הודיעו בחודש מארס על התפטרותם שתיכנס לתוקף בתוך 3 חודשים מאותה הודעה.

פרופ' רוטשטיין, לעומת זאת, טוען כי כלל לא הוגדל מספר ההשתלות בקרב תיירי מרפא, והציג טבלה בעניין המתייחסת רק לשנים 2015-2016 ללא הרבעון הראשון של 2017. רוטשטיין אף למכתב ששלח לעו"ד שרגא כי כבר בשנת 2012 עלו טענות כנגד תפקודו של פרופ' וינטראוב, דווקא מתוך אנשי המחלקה שהוא מנהל. "ברור היה שאם יצליח (וינטראוב) לגרום לכל הרופאים להתפטר ולעבור לשערי צדק, לא תהיה תקומה למחלקה הקיימת ואולי אף להדסה כולה", כתב רוטשטיין.