OPC מנפיקה אג"ח פרטיות בהיקף של 80 מיליון דולר

חברת תחנות הכוח שבשליטת עידן עופר מעוניינת לבצע בזמן הקרוב גיוס הון בתל אביב לפי שווי חברה של 350-400 מיליון דולר

אחרי כישלון הנפקתה של חברת תחנות הכוח איי.סי. פאואר (ICP) בתחילת השנה בבורסת ניו יורק, היא מקדמת כעת הנפקת אג"ח פרטית של החברה הבת או.פי.סי (OPC) בהיקף מוערך של 80 מיליון דולר, לגופים מוסדיים בשוק המקומי.

איי.סי. פאואר נמצאת בשליטתה של חברת קנון  של עידן עופר, הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 2.4 מיליארד שקל. לקראת גיוס החוב, שיהיה לא סחיר, וצפוי ככל הידוע להתבצע בימים הקרובים, האג"ח קיבלו דירוג A מינוס מחברת S&P מעלות ו-A3 ממידרוג.

או.פי.סי, הפועלת במישור רותם שבנגב, היא תחנת הכוח הפרטית הראשונה שהופעלה בישראל. קנון מחזיקה בכ-80% מהונה של או.פי.סי, ובעלת מניות המיעוט היא קרן ההשקעות Oaktree, שנמצאת בשליטת המיליארדר האמריקאי הווארד מרקס. עיקר התמורה של גיוס החוב שהיא מקדמת צפויה לשמש את או.פי.סי למיחזור הלוואה ששימשה אותה להקמת תחנת הכוח, והיתרה לפירעון שטר הון של החברה האם, איי.סי. פאואר.

או.פי.סי רוצה להנפיק גם מניות

לאחר השלמת גיוס האג"ח, או.פי.סי מעוניינת להנפיק גם את מניותיה בבורסה המקומית, ולא מן הנמנע כי הנפקה זו תתבצע כבר במהלך הרבעון הנוכחי, לאחר גיבוש סופי של שווי החברה שלפיו תונפק, המוערך בסדר גודל של 350-400 מיליון דולר לפני ההנפקה.

החברה האם איי.סי. פאואר מחזיקה ב-17 תחנות כוח ב-11 מדינות. כאמור, בתחילת השנה ניסתה איי.סי. פאואר להנפיק את מניותיה בניו יורק, שם רצתה לגייס 310-390 מיליון דולר לפי שווי חברה של 1.3-1.6 מיליארד דולר, אבל היא נתקלה בביקושים חלשים מצד משקיעים מוסדיים אמריקאים וההנפקה בוטלה. בהמשך לכך נודע כי קנון בוחנת אפשרות להנפיק את איי.סי. פאואר או את החברה הבת או.פי.סי בבורסה המקומית, ובאחרונה, ככל הנראה, התקבלה החלטה להפוך את הפעילות בישראל לציבורית.

דוחות קנון חושפים כי בסיכום 2016 ייצרה פעילותה של או.פי.סי בישראל הכנסות של 356 מיליון דולר - עלייה של כ-9% ביחס ל-2015, והרווח הנקי שלה עלה בשיעור דומה ל-24 מיליון דולר. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני הפחתות) המתואם של או.פי.סי עמד בסיכום שנתי על 67 מיליון דולר - סכום המהווה שחיקה של 15% ביחס ל-2015.

או.פי.סי, המייצרת חשמל המבוסס על גז בהיקף של 440 מגה-ואט, מספקת כיום את החשמל שהיא מפיקה לכ-20 לקוחות עסקיים גדולים בישראל, ובהם מפעל אינטל בקרית גת ובית הזיקוק של בזן (חברה הנמצאת גם היא בשליטת עידן עופר, באמצעות החברה לישראל) בחיפה.

ב-2015 רכשה איי.סי. פאואר באמצעות או.פי.סי תחנת כוח שהקימה חברת נייר חדרה בסמוך למפעל שלה בחדרה, תמורת 60 מיליון שקל. בחודש שעבר חתמה החברה על הסכם לרכישת מרבית (95%) הזכויות בפרויקט צומת אנרגיה - פרויקט להקמת תחנת כוח המבוססת על גז בצומת פלוגות - מידי רפק ושותפתה הבריטית איפסוויץ' החזקות, תמורת כמה מיליוני דולרים.

איי.סי. פאואר עברה לידיה של קנון במהלך 2015, כחלק מתהליך ארגון מחדש שביצע עופר בקבוצת החברות שלו, וכלל את הותרת בזן וכיל תחת החברה לישראל והעברת איי.סי. פאואר, חברת הרכב הכושלת קורוס וחברת הספנות צים לקנון, שנוסדה לשם קליטתן.

בימים האחרונים עדכנה קנון כי חברה בת של איי.סי. פאואר - אנרגואט (Energuete), הפועלת עבורה בגואטמלה, גייסה 330 מיליון דולר בהנפקת אג"ח בריבית שנתית של כ-5.95%, שתשולם בשני תשלומים שנתיים עד 2027, ובמקביל נטלה הלוואה של 120 מיליון דולר, שתשמש להחזר חוב בהיקף דומה לאיי.סי. פאואר.

OPC
 OPC