הושק בישראל: רחפן הצילום המקצועי הקטן בעולם

ה-Mavic Pro הושק השבוע בישראל ■ מדובר ברחפן המאפשר צילום ב-4K עם מנגנון ייצוב בשלושה צירים בגוף מתקפל שאורכו 20 סנטימטר ומשקלו פחות מ-750 גרם

 

מאביק - פרו / צילום: מתוך הוידאו
מאביק - פרו / צילום: מתוך הוידאו

באיחור של מספר חודשים לאחר הצגתו בעולם, נוחת רחפן ה-MAVIC PRO של DJI באופן רשמי גם בישראל ולציון המאורע, ערכה היבואנית בנדא מגנטיק פיקניק על האש כאילו שההזדמנות להטיס את הדבר החמוד הזה לא היה מספיק כדי למשוך אותנו לשם.

תחום הרחפנים צובר תאוצה ולדברי אריאל אמור, מנכ"ל בנדא זוהי רק ההתחלה. המאביק פרו הוא פרי פיתוחה של חברת DJI, מי שמובילה את שוק הרחפנים בעולם ושדגמי הפאנטום שלה זכו להצלחה. המאביק פרו הוא רחפן קטן, מתקפל, שיכול להיכנס בקלות לפאוץ בינוני והוא בא לתת פתרון לכל אלה שרוצים לבצע צילום ממעוף הציפור אבל גם להיות ניידים ולהוציא את הרחפן מהכיס במהירות מבלי לפספס את השוט הרצוי .

אבל אל תתנו לגודל הקטן של המאביק, ששוקל כ-730 גרם, להטעות אתכם, מדובר ברחפן מקצועי שיפיק תמונות וסרטים באיכות של עד 4 K עם עדשה במפתח צמצם של 2.2 והודות לגימבל עליו מונחת המצלמה, הוידאו ייצא חלק ויציב, גם בצילום בתנאי רוח .

המאביק פרו מצוייד במיני חיישנים שיעזרו לו למצוא את הדרך חזרה הביתה, ימנעו ממנו להתנגש במכשולים בדרך ואפילו כאלה שיזהו אתכם ויעקבו אחריכם תוך כדי צילום . 

מי שהטיס רחפן יודע שזה לא דבר מורכב והמאביק לא שונה בכך. לחיצה קטנה והרחפן עולה לאוויר, פשוט נשאר כך יציב ומחכה לפקודה הבאה. הזזה של אחד ההגאים תטיס אותו לכיוון הרצוי וכשנעזוב אותם, הוא שוב יעמוד באוויר .

ואם גם ההטסה הידנית הזו מסובכת לכם, תמיד תוכלו להשתמש באחת מאפשרויות הצילום המתוכנתות שלו - לקבוע לו מסלול לצילום, לפקוד עליו לחוג סביב אובייקט ולצלם אותו או לבצע גיחות צילום מיוחדות

המאביק פרו מגיע בגרסה לארץ בגרסה האירופאית, מה שאומר שטווח הטיסה שלו מגיע לכ-4 ק " מ והסוללה תספיק לכם לטיסה של קצת מעל 20 דקות .

את המאביק פרו ניתן לרכוש בארץ במחיר של 5,000 שקל ובהתחשב בעובדה שבחו"ל הוא נמכר במחיר של 1,200 דולר, אין כאן הפרש משמעותי מה גם שמי שיכול לרכוש אותו באילת פחות המע"מ, ירכוש אותו כבר במחיר זהה למחיר חו"ל .

הרחפן מגיע עם סוללה ושלט ומי שרוצה לשדרג את החוויה יוכל לרכוש חבילה מפנקת יותר שבה תמצאו 3 סוללות ותיק וזו כבר תעלה לכם 6,400 שקל.

כתבתו של אלי חבוש, עורך אתר HTmag.co.il