ישפאר משיקה בישראל את קו מסכי הטלוויזיה החדש של סוני

גולת הכותרת של המסכים החדשים של הטלוויזיות החכמות היא סדרת ה-A1 OLED המרשימה, המשלבת טכנולוגיות חדשות של תמונה וקול ■ אלה המחירים

ישפאר, יבואנית סוני בישראל מזה למעלה מ-55 שנה, השיקה קו חדש של מסכי טלוויזיות חכמות שבין היתר כוללות את תכני סלקום TV באפליקציית התוכן, כמו גם תכני נטפליקס ואמזון. גולת הכותרת של קו המסכים החדש היא סדרת מסכי ה- A1 OLED המרשימה המשלבת טכנולוגיות חדשות של תמונה וקול, כלומר שהמסך הוא הרמקול.

מחירי המסכים החדשים משקפים את הירידה במחירים של מסכי הטלוויזיות בשנים האחרונות. כך למשל מסך בגודל 32 אינץ' יעלה מ-2,500 שקל, מסך בגודל 40-43 אינץ' יעלה כ-3,500 שקל, מסך בגודל 49 אינץ' יתחיל ב-4,500 שקל, מסכים בפורמט 4K בגדלים 43-85 אינץ' מתחילים ב-5,000 שקל סדרת מסכי OLED A1 בגדלים של 55" 65" שהושקה בו במקביל ברחבי העולם - טרם תומחרו.

בעת ההשקה התייחס צביקה שמעוני מנכ"ל ישפאר למגמות שעברו על הענף בכלל ועל סוני בפרט. לדבריו, "אחרי דיווחים כספיים מעולים שהציגה סוני ברבעון האחרון הכריזה החברה כי היא עלתה על מסלול צמיחה בר קיימא. הרווח התפעולי של החברה בדוח האחרון עמד על 2.5 מיליארד דולר, וסוני כחברה סופר שמרנית יצאה עם תחזיות לפיהן בשנה הבאה היא מעריכה כי שיא הרווחים של החברה ב30 השנים האחרונות יציג נתוני שיא".

שמעוני ציין כי "טלוויזיות הן עמוד התווך המרכזי של סוני כשבהתאם למגמות העולמיות שהיו בשנים האחרונות בסימן ירידה - גרף המכירות בשנה האחרונה התייצב". הירידה לדבריו הייתה בהיקף הכספי והכמותי מ-140 מיליארד דולר ל-100 מיליארד דולר בטווח של שלוש שנים (בהיבט עולמי) אולם בשנתיים האחרונות השוק התייצב בגרף המכירות.

"השוק הולך לכיוון המתוחכם והמתקדם תוך דגש על טכנולוגיית 4K ועל מגמה לפיה מדי שנה המסכים גדלים והדרישה היא לצפייה איכותית. אנחנו מעריכים ש-27% מהמסכים שיימכרו ב-2017 יהיו בטכנולוגיית 4K. הסיבה היא שהמחיר כבר לא בשמיים וזו גם הסיבה העיקרית לגידול בדרישה לצד עלייה בתכנים המשודרים בטכנולוגיה הזו כמו אירועי ספורט וסרטים. אנחנו רואים עלייה כספית בסגמנט ה-4K ובמסכים שבגודל של 50 אינץ' ומעלה שתופסים היום 60% מהמכירות".

שמעוני מעריך כי מספר המסכים שנמכרים כיום בישראל עומד על 400 אלף בשנה, כשלפני 3-4 שנים ההערכות הן שנמכרו כ-450-500 אלף מסכי טלוויזיה מדי שנה.

- האם המחירים צפויים להמשיך במגמת הירידה? 

לדברי שמעוני, "לפני חודשים ספורים ביקר בישראל נשיא סוני אירופה שהתרשם מהיכולות של השוק שלנו. בכל עולמות המובייל המחיר ירד דרמטית וקיבלנו הבטחה ממנו לכך שסוני העולמית תשים את ישראל בסדר עדיפויות גבוה. אנחנו מצפים להתפתחות בכל מני זוויות ובתקווה שגם בגזרת המחיר".

גם קהילת הגיימרים יקרה ללבה של סוני ולא במקרה. היקף המכירות העולמי של קונסולת המשחקים פלייסטיישן 4 במשך ארבע שנות פעילות החברה בעולם עומד על 60 מיליון יחידות שהצפי להיקף המכירות השנה הוא לעוד 20 מיליון יחידות. קונסולות הפלייסטיישן vr הגיעה להיקף מכירות של מיליון יחידות בטווח של ארבעה חודשים.