תגובה הפוכה בעקבות הדוחות: קורנית צנחה, סולאראדג' זינקה

חברת הדפוס הדיגיטלי אמנם רשמה גידול של 28% ברבעון הראשון, אבל גם פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון השני, והמניה איבדה 16% משוויה במסחר המאוחר ■ לעומתה סולאראדג', הפועלת בתחום הסולארי, קפצה ב-8% לאחר שהכנסותיה עקפו את תחזיות האנליסטים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

חברת קורנית דיגיטל , שעוסקת בפיתוח מכונות להדפסה דיגיטלית על טקסטיל מסוגים שונים, כגון בגדים, וילונות וכיסויי מיטה, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בניו-יורק על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2017 וסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון השני. המניה, שנסחרת בנאסד"ק, הגיבה בירידה חדה של 16% במסחר המאוחר (לאחר שסגרה את המסחר בירידה של 4.5%). זאת, לאחר שמתחילת השנה המניה רשמה עלייה של 69%, ושווי החברה כבר טיפס לכ-755 מיליון דולר.

הכנסות קורנית על בסיס Non-Gaap צמחו ברבעון בכ-28% ל-28 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והרווח התפעולי גדל ב-53% לכ-1 מיליון דולר. על בסיס Gaap רשמה קורנית הפסד תפעולי של כ-1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 200 אלף דולר ברבעון המקביל. נתוני ההכנסות והרווח התפעולי היו בהתאם לתחזית שסיפקה הנהלת קורנית לפני כשלושה חודשים, עם פרסום הדוח השנתי של 2016.

בשורה התחתונה הציגה קורנית רווח נקי על בסיס Non-Gaap של 600 אלף דולר, בדומה לרבעון המקביל, ואילו על בסיס Gaap רשמה החברה הפסד של כ-1.7 מיליון דולר.

החברה, אותה מוביל גבי זליגסון, סיפקה תחזית לרבעון השני של 2017 במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה אמש, על פיה סך ההכנסות ינוע בטווח של 28.2-31.2 מיליון דולר, נמוך מצפי האנליסטים הממוצע להכנסות של כ-32 מיליון דולר. קורנית מעריכה את שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני בטווח של 5% עד 10%.

זליגסון ציין עם פרסום הדוחות כי "במהלך הרבעון היינו פעילים מאוד מבחינה שיווקית ותפעולית, עם נוכחות מרשימה ב-6 תערוכות מקצועיות בפריסה גיאוגרפית רחבה. במקביל, השקנו גרסה משודרגת של מערכת Avalanche, שזכתה לתגובות נלהבות מצד לקוחות הודות להפחתה המשמעותית בעלויות ההדפסה שמביאה עימה הגרסה המשופרת של המערכת*.

נזכיר כי בסוף חודש ינואר השנה ניצלה בעלת השליטה בקורנית, קרן פורטיסימו, את העלייה החדה בערך המניה, כשמכרה מניות תמורת 90 מיליון דולר וירדה להחזקה של 29% מהחברה. במקביל, הנפיקה החברה מניות חדשות ב-38 מיליון דולר. המנכ"ל זליגסון מכר מניות בכ-1.5 מיליון דולר. פורטיסימו רכשה את השליטה בקורנית בשנת 2011, לאחר שהשקיעה בה 16 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-23 מיליון דולר בלבד.

תוצאות טובות לסולאראדג'

בניגוד לקורנית, סולאראדג'  הפתיעה לטובה את בעלי המניות, עם תוצאות מעודדות לרבעון הראשון והמניה זינקה בכ-8% במסחר המאוחר. החברה מהרצליה דיווחה על הכנסות של 115 מיליון דולר, כמיליון דולר מעל צפי האנליסטים. לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשמה ירידה של כ-8% בהכנסות אולם לעומת הרבעון הקודם מדובר בצמיחה של 3%. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 14.2 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על 33.6% והרווח למניה על בסיס Non-Gaap עמד על 36 סנט, ב-6 סנט מעל צפי האנליסטים.

לרבעון הנוכחי צופה סולאראדג' הכנסות של 120-130 מיליון דולר ושיעור רווח גולמי של 32%-34% מההכנסות. החברה, אותה מוביל המנכ"ל והיו"ר גיא סלע, מייצרת שני רכיבים קריטיים למערכות כוח סולאריות לשוק הביתי והמסחרי - מיטבים (אופטימייזרים), שמגדילים את תפוקת החשמל של פאנלים סולאריים בודדים, וממירי מתח (אינברטרים), שממירים את הזרם הישיר שמופק מהפאנלים לזרם החילופין המתאים לשימוש בשוק הביתי והמסחרי.

מתחילת השנה עלתה מניית החברה, הנסחרת בנאסד"ק, ב-28% ושוויה הגיע לכ-660 מיליון דולר. עם זאת, בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של כ-30%, בעיקר על רקע חששות המשקיעים מתחרות שתלך ותגבר בשנים הקרובות מצידן של חברות סיניות.

תוצאות קורנית דיגיטל
 תוצאות קורנית דיגיטל