צפו: דור חדש ומתקדם של מסכי טלוויזיה נחת בישראל

ישפאר הציגה אמש את מסכי ה-OLED החדשים של סוני, שיחלו להימכר בישראל בגדלים של 55 אינצ' ו- 65 אינצ' ■ בהשקה הוכרזו בנוסף 30 דגמים שונים של מסכים אשר מיובאים ארצה, 24 מתוכם בטכנולוגיית HDR 4K, ורובם גם מסכים חכמים

לאחר יותר מ-4 שנים שבה LG היתה היצרנית היחידה שמוכרת בישראל באופן פעיל מסכים בטכנולוגיית OLED, אנחנו רואים חברה מרכזית נוספת שפורצת לשוק הישראלי עם מוצר זה.

חברת ישפאר שמייצגת את סוני כבר 55 שנה הציגה אמש את מסכי ה-אולד החדשים שתמכור בישראל בגדלים של 55 אינצ' ו- 65 אינצ' כאשר מסך ה- 77 אינצ' עדיין לא מיובא לישראל. בכך למעשה סוני מצטרפת כשחקנית מרכזית שנייה לשוק הישראלי. שחקניות נוספות כגון לווה נכנסות לעולם זה כאשר פיליפס ופנסוניק משווקות בחו"ל מסכי OLED אך עדיין לא הכריזו על כוונתם בנוגע לשיווק מסודר בישראל.

המסכים עצמם יגיעו רשמית לארץ ביוני ואז רק נדע את המחירים הרשמיים. במסיבת עיתונאים שהתקיימה השבוע (אמש) סוני השיקה מלבד מסכי ה-אולד גם אודיו נייד, סאונד בר, רמקולים ניידים, אוזניות עם ממשק טאץ', מצלמות ומוצרי גיימינג בכלל ו -VR בפרט.

בתחום המסכים המגמות שמתחזקות השנה הן במסכים חכמים, חיזוק מגמת 4K וכניסה כמובן ל-HDR. המסכים ממשיכים לגדול, ובעוד שטכנולוגיית תלת המימד נעלמה מהשוק, מסכי OLED מתחילים לתפוס גם בישראל.

בהשקה הוכרזו 30 דגמים שונים של מסכים אשר מיובאים ארצה, 24 מהם HDR 4K ורובם גם מסכים חכמים. בתחום המסכים החכמים, הודות להשקעה באנדרואיד זמינים לקהל הישראלי תכנים מ-אמאזון, נטפליקס, smart VOD ואפילו סלקום TV כאשר נכון לעכשיו פרטנרTV שצפוי גם הוא לעבוד על אנדרואיד TVלא הוזכר אך צפוי להתמך.

טכנולוגיית ה- HDR , כך על פי החברה גם נתמכת על ידי כל דגמי הפלייסטיישן 4 שכבר הספיקו למכור 60 מיליון יחידות מאז ההשקה לפני 4 שנים. נתון כללי מלמד כי השוק בישראל התייצב לכדי כ-400,000 מסכים בשנה עם מגמה למסכים גדולים יותר של 50" אשר תופסים למעלה מ-50% מהשוק.

עוד הפתעה היא שסוני היא החברה השניה שתכלול Dolby vision במסכים שזאת בשורה מצויינת לחובבי תמונה איכותית שכן מדובר בפורמט HDR מתקדם יותר. לקינוח סוני הציגה במסיבה גם את ממשק ה -VR שלה וה--controller החדש שמדמה מכונת יריה ושניתן להשתמש בה בסביבת מציאות מדומה.

יותר מכל דבר אחר ניכר שסוני מרחיבה את המעגל וחוזרת להיות בקדמה הטכנולוגית. לאחר מספר שנים לא קלות הרבעון האחרון של חברת ישפאר הראה רווח תפעולי של 2.5 מיליארד דולר, זאת הודות למיקוד חד יותר במוצרים נחשקים יותר.

כתבתו של עפר לאור,

HomeTheater.co.il