בגלל הסלולר: הוט עברה לרווח של 35 מ' ש' ברבעון הראשון

קבוצת הוט סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם גידול של 4% בהכנסות ל-1.04 מיליארד שקל ■ הרווח התפעולי צמח בכ-141% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

טל גרנות / צילום רמיזרנגר
טל גרנות / צילום רמיזרנגר

הדוחות הכספיים של חברת התקשורת הוט מלמדים על שיפור בתוצאות. מגזרי הסלולר והאינטרנט רשמו שיפור ברבעון הראשון של 2017, בעוד שמגזר הטלוויזיה המשיך אמנם להישחק בשל התחרות, אך בניגוד לאיבוד 10,000 מנויי טלוויזיה מדי רבעון בעבר, הוט איבדה ברבעון הראשון 6,000 מנויים "בלבד".

הוט, שבבעלות פטריק דרהי ובניהולה של טל גרנות-גולדשטיין, פרסמה היום (ה') את דוחות הרבעון, בו נרשמו הכנסות של כ-1 מיליארד שקל, רווח נקי של 35 מיליון שקל ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 417 מיליון שקל. בשלושת הסעיפים מדובר על שיפור בהשוואה לרבעון הקודם ולמקביל, ובפרט בשורת הרווח, מאחר שברבעון המקביל הוט רשמה הפסד נקי של 26 מיליון שקל. ההתייעלות ברמת הקבוצה באה לידי ביטוי בשיפור הרווח התפעולי, שצמח ביותר מפי 2 ל-118 מיליון שקל.

במגזר הסלולר (הוט מובייל), ההכנסות הגיעו ל-284 מיליון שקל, צמיחה של 17.4% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי ממגזר הסלולר הצטמצם ב-63.9% ל-48 מיליון שקל. ה-EBITDA השתפר משמעותית - מ-3 מיליון שקל ל-43 מיליון שקל, ובסוף התקופה היו להוט קרוב ל-1.5 מיליון מנויים, תוספת של 39 אלף ברבעון הראשון. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת מלקוח) עלה ב-3 שקלים לעומת הרבעון הקודם, וחזר לרמתו ברבעון המקביל - 51 שקל.

למעשה, בסלולר, הוט ממשיכה לצמוח משמעותית תוך שהיא משפרת את ההכנסות ב-12 מיליון שקל מהרבעון הקודם. החברה אמנם עדיין מפסידה, אך נראה כי את השיפור ב-EBITDA אפשר לייחס להעלאה מסוימת של מחירי הסלולר מצדה. נראה כי הוט כבר לא נתפסת על-ידי הצרכנים כחברה שיש לה רשת נחותה - יש לה היום רשת סלולרית מהטובות והמתקדמות בארץ, בזכות החזקותיה המשותפות ברשת סלולרית עם פרטנר.

התחרות בטלוויזיה מורגשת בדוחות

במגזר הכבלים הוט רשמה הכנסות של 767 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם. הרווח התפעולי התכווץ ב-8.8% ל-166 מיליון שקל, וה-EBITDA ירד ב-8.1% ל-374 מיליון שקל. בסך הכול היו להוט 805 אלף מנויי טלוויזיה, 704 אלף מנויי אינטרנט ו-664 אלף מנויי טלפון בסוף הרבעון - ירידה של 6,000 בטלוויזיה, עלייה של 3,000 באינטרנט וללא שינוי בטלפון בהשוואה לרבעון קודם.

עם זאת, בהשוואה לרבעון המקביל הוט איבדה 17 אלף מנויי טלוויזיה. זה אומר שהתחרות מצד השחקנים החדשים - בין אם מדובר בסלקום, נטפליקס או בצפייה דרך הרשת - משתקפת בסופו של דבר בדוחות החברה.

מספר מנויי הטריפל שוב ירד בכ-1,000, ל-488 אלף. ה-ARPU במגזר הכבלים נותר ללא שינוי, 233 שקל.

לדברי המנכ"לית, גרנות-גולדשטיין, "קבוצת הוט מסיימת את הרבעון הראשון בעלייה בכל הפרמטרים הכספיים והעסקיים, וממשיכה להציג צמיחה כוללת. אחוז ההשקעה שלנו בתוכן הוא הגבוה ביותר בשוק התקשורת, ואנו ממשיכים להגדיל אותו. הוט מובייל גייסה את כמות המנויים הגבוהה ביותר בשוק הסלולר ועוברת לצמיחה בהכנסות וב-EBITDA". 

הוט
 הוט