פתרון חדשני לאחת הבעיות המרגיזות ביותר בכבישי ישראל

אחד הדברים המעצבנים ביותר בנהיגה במכונית, במיוחד על הכביש הישראלי, הוא קרעים וסדקים קטנים על האספלט, שגורמים לרכב להיטלטל מצד לצד ומסבים נזקים לצמיגים ומכלולי המתלים ■ כעת נחשף פתרון חדש וחכם לבעיה

כביש 531 המלא/ צילום: נתיבי ישראל
כביש 531 המלא/ צילום: נתיבי ישראל

אחד הדברים הכי מעצבנים בנהיגה במכונית, במיוחד על הכביש הישראלי, הוא קרעים וסדקים קטנים על האספלט, שגורמים לנו ולמכוניתנו להיטלטל מצד לצד, ובמקרים קיצוניים אף לגרום נזק לצמיגים ומכלולי המתלים.

מדענים הולנדים מאוניברסיטת דלפט ההולנדית, חושבים שהם בדרך לפתרון, לפחות חלקי, של הבעיה. הרעיון שלהם פשוט לכאורה. על ידי תוספת של סיבי מתכת לתוך האספלט, יהיה ניתן לתקן סדקים קטנים, פשוט על ידי חימום של הכביש. כתוצאה מהחימום, סיבי המתכת גורמים להתפשטות ולסגירת אותם סדקים קטנים. המדענים מוסיפים ואומרים כי חום השמש יכול גם הוא באופן חלקי לעשות זאת לבד, אך צריך התערבות נוספת כדי שהעניין יהיה אפקטיבי. הם מעריכים כי מחיר חומר הגלם יעלה בעשרים וחמישה אחוזים, אך הוא יכפיל את אורך החיים של הכביש.

עוד הם אומרים כי סיבי המתכת יוכלו לשמש כמוליך חשמלי ותהיה אפשרות להזרים חשמל לתוך האספלט, כך שבעת עצירה ברמזור לדוגמה, נוכל לטעון את המכונית החשמלית העתידית שלנו. ואם זה נשמע לכם עתידני, חכו להמצאה הבאה. באתר דהורג שדיווח על העניין, כתבו כי אותם מדענים מנסים להכניס אל תוך האספלט בקטרייה מיוחדת, שיכולה לחיות בתוך הכביש כמאתיים שנה, ולייצר סידן שעוזר לסתום את החורים הקטנים שנפערים באספלט.

ואם אתם פוחדים כי הבקטרייה עשויה לתקוף את אזור כפות הרגליים שלכם, הם מרגיעים ואומרים כי היא אינה מזיקה לבני אדם. ובכלל, בשל רגולציה חזקה באירופה וצפון אמריקה הם מתכננים לבצע את הניסויים בארצות עם רגולציה פחות נוקשה, כמו סין או יפן. מה שמעלה את השאלה האם כדאי לקחת נעליים סגורות במקום סנדלים לטיול הבא בסין.